נציג סאנדיי בארץ: "נגיע לתעריף כלכלי בתוך שנתיים"

בסוף החודש שעבר קרסה קבוצת סאנדיי הישראלית לאחר שנקלעה למצוקה תזרימית ולחובות של כ-40 מיליון שקל

בסוף החודש שעבר קרסה קבוצת סאנדיי הישראלית לאחר שנקלעה למצוקה תזרימית ולחובות של כ-40 מיליון שקל. נכסי החברה שהוצעו להתמחרות נחטפו ברגע האחרון ע"י סאמיט הישראלית וחברת סולאר הייבריד הגרמנית, שלא הייתה מוכרת כאן כלל. מדובר בחברה צעירה יחסית שגדלה בשנים האחרונות בקצב מטאורי. המודל העסקי של החברה מבוסס על מכירת הפרויקטים לאחר הקמתם כמוצר פיננסי למשקיעים מוסדיים. "אנחנו שואלים משקיעים מוסדיים איזו תשואה על ההון הם רוצים. את כל השאר נעשה אנחנו", אומר נציג החברה הגרמנית בישראל, עו"ד יואב כספי ממשרד AYR עמר, רייטר, ז'אן שוכטוביץ'. לדבריו, החברה בודקת הרחבה של פעילותה בישראל בין היתר באמצעות השתתפות במכרזי קרקע להקמת תחנות סולאריות דוגמת זה של רמת חובב.

- מה דעתך על ההתנגדות לסבסוד חברות סולאריות שלא תורמות למשק הישראלי?

"אני מבין אותה לחלוטין ולכן סולאר הייבריד מאמינה שהיא מסוגלת לבנות פרויקטים בתעריף כלכלי. בהנחה שהמגמות בירידת העלויות יימשכו, נוכל להגיע לתעריף כזה בשנתיים".

- הזגזוגים של הרגולטור הישראלי וקיצוץ התעריפים לא מרתיעים?

"גם אם תהיה עוד הורדה בתעריפים זה לא סוף העולם. נכון שיש הרבה רגולציה וביורוקרטיה בישראל, אבל יש מקומות יותר גרועים. יש כאן יתרונות כלכליים ומימוניים שקשה למצוא במדינות אחרות שנמצאות על רצועת השמש של אגן הים התיכון, כמו לוב, אלג'יריה, ספרד ואיטליה".