בוקר טוב, אדון שמחון

והרי הודעה לשר התמ"ת: 100 מתנדבי שטח לא יעשו מה שחיידק ויראלי אחד יחולל בקלות

בוקר טוב לשר התמ"ת שלום שמחון, שנדרשו לו חודשים של מחאהורבבות שיצאו לרחובות כדי להבין שאנחנו משלמים הרבה יותר מדי על המוצרים בסופר, וליזום שורה של תקנות שאמורות להוזיל את המחירים (בכפוף לאישור האוצר, כמובן).

איך אומרים, מוטב מאוחר מאשר אף פעם. העניין הוא שלפחות ביוזמה אחת של שמחון, התמ"ת מאחר אפילו לפני שהתחיל את הדרך.

מדובר ביוזמת "נאמני הצרכנות", שנהגתה בהשראת "נאמני הניקיון" של המשרד לאיכות הסביבה. העיקרון פשוט: כמאה סיירים מתנדבים יסתובבו בסופרים ובחנויות ברחבי הארץ ויגששו, כלקוחות סמויים, אחר עוולות צרכניות. בסך-הכול יוזמה מבורכת: הגברת ההרתעה לצד פיתוח מודעות ומעורבות.

אבל בישראל שאחרי מחאת ההמונים בפייסבוק אפשר היה לצפות מהתמ"ת להיות קצת יותר מעודכנים. אפליקציה אחת מוצלחת לשיתוף הטעיות צרכניות, אתר אינטרנט אינטראקטיבי או עמוד פייסבוק יכולים היו להיות אפקטיביים שבעתיים.

מאה מתנדבים בשטח לא יוכלו לעשות מה שחיידק אחד ויראלי יכול. על חוסר ההרתעה המשווע של הרגולטור, גם אם הוא מגייס לעזרתו את האזרח הקטן, יכול לחפות רק שיתוף מידע המוני של צרכנים ערניים.

דור ה-Y, שכבר שדרג את מודעותו הצרכנית לאין שיעור, ישמח בוודאי להצטרף למאמץ המלחמתי; תנו לו לעשות את זה בדרך שבה הוא יודע הכי טוב.