יוסי שגב ישלם לרוני מאנה 100 אלף שקל; "ניסה להתיש את היריב"

השופטת יהודית שבח: "הליכים משפטיים צריכים להינקט בתום-לב ובאמונה בצדקת הדרך - להבדיל מהליך שכל מטרתו היא להתיש את היריב ולגרום לו להיכנע"

‎‎עו"ד יוסי שגב ישלם לאיש העסקים רוני מאנה 100 אלף שקל הוצאות משפט ושכר-טרחה - כך קבעה באחרונה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יהודית שבח, לאחר שדחתה את תביעתו של שגב לביטול פסק בורר שניתן בסכסוך בינו לבין מאנה, תוך שהעבירה ביקורת חריפה על התנהלותו של שגב. בנוסף, ישלם שגב למאנה כ-435 אלף שקל, כפי שקבע הבורר שהכריע בסכסוך בין הצדדים. ‏‏‎

‎‏"הליכים משפטיים צריכים להינקט בתום-לב ובאמונה בצדקת הדרך - להבדיל מהליך שכל מטרתו היא להתיש את היריב ולגרום לו, בייאושו, להיכנע", כתבה השופטת בפסק הדין.

השופטת לא הסתפקה בכך והוסיפה וביקרה את עו"ד שגב על עצם הגשת התביעה לביטול פסק הבורר: "אין זה ראוי כי עורך דין ינצל את יתרונו כעורך דין לפתיחת הליכים חסרי סיכוי, רק משום שיש לו אפשרות להגיש נגד לקוחותיו לשעבר תביעות אינספור ללא כל עלות מצדו, זולת אגרת בית משפט", כתבה.

‏ב-2008 ייצג שגב את מאנה בתביעה בסך 21 מיליון שקל שהגיש נגד ארקדי גאידמק. גאידמק מצדו הגיש תביעה שכנגד נגד מאנה על סך 30 מיליון שקל. ביולי 2008 הגיעו הצדדים לפשרה, שלפיה ישלם גאידמק למאנה כ-10 מיליון שקל וכן פיצוי מוסכם של כ-1.5 מיליון שקל, אם גאידמק לא ישלם את הסכום במועד המוסכם. גאידמק לא שילם את הסכום, והושג עמו הסכם פשרה שני, לפיו הוא ישלם למאנה כ-1.7 מיליון שקל, שאותם שילם במאי 2010.

‏בכך הסתיים הסכסוך בין מאנה לגאידמק, אך נפתח סכסוך חדש, בין מאנה לעו"ד שגב. האחרון טען כי על מאנה לשלם לו שכר-טרחה של 15%+מע"מ מהסכום הנקוב בהסכם הפשרה הראשון, קרי, מתוך כ-10.3 מיליון שקל ולא מתוך הסכום שהתקבל בפועל. עוד טען שגב כי על מאנה לשלם לו גם 15%+מע"מ נוספים מסכום התביעה שכנגד, שנדחתה.

‏מנגד טען מאנה כי עו"ד שגב גרם לו נזק בכך שלא וידא כי סכום הפשרה נשוא ההסכם הראשון אכן ישולם בפועל, רשלנות בגינה נאלץ מאנה להסתפק רק כבכ-20% מהסכום אותו התחייב גאידמק לשלם. כך, טען, מגיע לשגב שכר-טרחה בגובה 15% מהסכום שאותו קיבל מאנה מגאידמק בפועל.

מאנה ושגב הסכימו כי המחלוקת תתברר בפני הבורר עו"ד יורם אלרואי, שפסק לטובתו של מאנה. שגב לא השלים עם פסק הבורר והגיש לבית המשפט בקשה לבטלו. בין היתר טען שגב כי הבורר חרג מסמכותו והעניק למאנה סעדים מעבר לאלו שנדרשו על-ידו. ואולם, כאמור, בית המשפט החליט לדחות את בקשתו.