ועדת הכלכלה: הטלוויזיה החינוכית תיכנס למערך ה-DTT

עם זאת, חברי הוועדה דחו את הדיון בעניין אחוז התכנים החינוכיים שישודרו בערוץ 23 ■ אלדד קובלנץ: "אדאג להחזיר את הטלוויזיה החינוכית לייעודה המקורי"

"אני מבקש שיירשם בפרוטוקול שאני, כמנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אדאג להחזיר את הטלוויזיה החינוכית לייעודה המקורי" - כך סיכם היום (ד') מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אלדד קובלנץ, את הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, אליו הגיע גם שר החינוך, גדעון סער, שעסק בהעלאת ערוץ הטלוויזיה החינוכית כחלק ממערך עידן+.

חברי הוועדה אישרו את כניסת ערוץ 23 למערך ה-DTT, תוך שהם דוחים דיון בעניין אחוז התכנים החינוכיים שישודרו בערוץ.

לפי ההצעה המקורית, עליית החינוכית למערך ה-DTT הייתה מותנית בכך ששר החינוך יודיע לפני ההעלאה וכל שנה לאחר מכן כי יותר מ-51% מהתכנים בערוץ הם בנושאים לימודיים או חינוכיים לילדים ולנוער.

שר החינוך, גדעון סער, אמר היום בדיון כי ישנה הסכמה להעלות את החינוכית למערך ה-DTT ללא התנאי הזה ולקבוע במועד מאוחר יותר את המנגנון שיפקח על התכנים בערוץ. עם זאת, הוא הבהיר כי כבר כיום יותר מ-51% מהתכנים בערוץ הם חינוכיים או לימודיים המיועדים לילדים ולנוער.

בהתייחס לחשש שהעלה נציג משרד האוצר בדיון כי ללא רגולציה ותקנות, הטלוויזיה החינוכית לא תפנה לילדים ולנוער, ענה השר סער, כי "לא כל הדברים בעולם מעוגנים בחוק. יש לנו כוונה לחזק את התכנים החינוכיים. יש בערוץ כבר היום יותר מ-51% תוכן חינוכי".

ח"כ אופיר אקוניס הוסיף כי הוא מבקש מהאוצר ש"לא ייכנס להחלטות של משרד החינוך באשר לתכנים החינוכיים עליו הוא מחליט".