יחימוביץ': "אטיאס ממשיך בקפיטליזם החזירי של נתניהו"

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מגיבה למסיבת העיתונאים של שר השיכון אטיאס: "רק בעלי ההון בשוק הנדל"ן יקבלו מאטיאס מתנות - הוא שולח את האזרחים הרגילים להיאבק על הפירורים"

בעקבות מסיבת העיתונאים שכינס היום שר השיכון אריאל אטיאס, שבה הציג את הקריטריונים לזכאות לדיור בר-השגה שמיטיבים בעיקר עם משפחות חרדים, יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אומרת כי "רק בעלי ההון בשוק הנדל"ן יקבלו מאטיאס מתנות מהמדינה - הוא שולח את האזרחים הרגילים להיאבק על דיור בשוק החופשי במקום להחזיר את האחריות לדיור לידי המדינה".

לדברי יחימוביץ', "תוכניתו של אטיאס ממשיכה ומעמיקה את הפירוד ואת הסקטוריאליות, באמצעות בניית שכונות נפרדות לחילונים ולחרדים (ב-50% מהמכרזים ההעדפה היא ליוצאי צבא וב-50% קריטריונים אחרים) ואת היפרדות המדינה למגזרים הנאבקים זה בזה על פירורי משאבים".

יחימוביץ' מציינת כי מכירת קרקע במכרזים בתנאי "מחיר למשתכן" היא צעד חיובי, אך הוא ריק מתוכן ללא מנגנון שמחייב את הקבלנים להתחיל לבנות תוך פרק זמן מוגדר, וללא פיקוח על כך שהדירה אכן נמכרת במחיר הנמוך בסופו של התהליך.

"אטיאס יכול היה לבחור בכלים אמיתיים שיביאו שינוי ובשורה לכלל אזרחי ישראל - לבנות דיור ציבורי, לחייב בנייה של דירות קטנות בכל פרויקט, לפקח על שכר הדירה של כלל האזרחים - אך במקום זאת, הוא בחר להמשיך במדיניות הקפיטליזם החזירי מבית מדרשו של נתניהו באמצעות הטבות לבעלי ההון בשוק הנדל"ן שיקנו את הקרקע, ולמתי המעט שימצאו זכאים על פי הקריטריונים. שינוי יסודי בשוק הדיור ומימוש הזכות של האזרחים לדיור בר השגה יקרו רק כאשר הממשלה תיכנס באופן עמוק לשוק הדיור, תבנה דיור ציבורי ותסדיר את מחירי השכירות והדירות", אמרה יחימוביץ'.