פלייקסט הישראלית יוצאת לגייס 20 מיליון דולר

החברה מעניקה שירות שמאפשר לשחק משחקים ללא קונסולה ■ בין המשקיעים - JVP וקסניה

חברת פלייקסט (PlayCast) הישראלית יוצאת לסבב גיוס של 20 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס". החברה מציעה שירות שמאפשר להפעיל משחקים על-גבי התשתית של חברות הכבלים והלוויין, ללא צורך בקונסולה. השירות מציע משחקים ברמה של סוני פלייסטיישן 3 או של מיקרוסופט אקס בוקס 360, ודורש הרשמה לשירות וחיבור שלט בלבד.

פלייקסט הוקמה ב-2007, ומאז גייסה 12.7 מיליון דולר, בין היתר מהמשקיעים JVP וקסניה. המודל העסקי של החברה מבוסס על השכרת משחקים לתקופה מוגבלת או השכרת קטגוריה שלמה של משחקים, בדומה להשכרת סרטים או תוכניות טלוויזיה ב-VOD. כך גיימרים יכולים לחסוך את העלויות הגבוהות של רכישת משחקים. לפלייקסט יש הסכמי תוכן עם חברות משחקים כמו אקטיוויז'ן, דיסני, וורנר ברדרס ו-THQ.

"פונים למשתמשי פייסבוק"

"כיום אנחנו מביאים את המשחקים הנחשקים ביותר לקהל רחב יותר", אומר גיא דה בר, מנכ"ל פלייקסט, "מעבר לקהל הגיימרים, אנחנו פונים גם למשתמשים שמשחקים בפייסבוק אך אינם רוצים לקנות קונסולה ומשחקים, בעיקר מכיוון שאלה יצאו משימוש בקרוב".

לפני ימים אחדים החברה חתמה על הסכם עם חברת הכבלים הצרפתית - Bouygues Telecom. הטכנולוגיה עושה שימוש בממיר הביתי, והמנויים ישלמו דמי מנוי חודשיים תמורת השירות.

בנוסף, לפלייקסט יש הסכמים עם פורטוגל טלקום וחברת סינגטל מסינגפור, והיא נמצאת במשא ומתן עם חברות בישראל, באירופה, במזרח הרחוק ובארה"ב בנוגע להסכמים נוספים. להערכת החברה, עד סוף השנה היא תגיע ל-10 מיליון בתים.

"משחקים מבוססי ענן עתידים לשנות את הצורה שבה נשתמש בתכנים המתקדמים ביותר, על-ידי הפיכת המשחקים הטובים ביותר לנגישים לכלל האוכלוסייה", אומר גדי תירוש, שותף בקרן JVP וחבר דירקטוריון בפלייקסט.

בתוך כך, הצטרפה לדירקטוריון החברה אנייס טורן, לשעבר יו"ר ומנכ"לית ויוונדי Universal Publishing. טורן היא שותפה בקרן JVP.