דירקטוריון חח"י ביטל דיון בנושא ההסכם עם "תמר"

זאת לאחר שהתקבלה תלונה נגד אחד מחברי הדירקטוריון, שמעון אקהויז, המכהן גם בדירקטוריון חברת "סטרלינג" מקבוצת אידיבי השותפה ברשיונות "שרה" ו"מירה" ■ אקהויז סירב לצאת מהישיבה גם לאחר שהוצגה לו חוות דעת משפטית

דרמה בחברת חשמל. מועצת המנהלים של החברה לא קיימה היום דיון מתוכנן בנושא הסכם הגז עם שותפויות "תמר" לאחר שהתקבלה תלונה נגד אחד מחברי הדירקטוריון המאשימה אותו בניגוד עניינים.

מדובר בשמעון אקהויז הנחשב לאחד המתנגדים הבולטים להסכם. הדירקטוריון היה אמור לדיום היום בהסכם לאחר שהתקבלה תשובתן השלילית של שותפויות "תמר" לתנאים שדרש הדירקטוריון להוסיף ואולם בתחילת הישיבה האשים חבר דירקטוריון את אקהויז כי הוא נגוע בניגוד עניינים בשל חברותו בדירקטוריון חברת "סטרלינג" מקבוצת אידיבי.

ל"גלובס" נודע כי אקהויז סירב לצאת מהישיבה גם לאחר שהוצגה לו חוות דעת משפטית שלפיה הוא נגוע בניגוד עניינים. הוא העביר שורת שאלות להנהלת חברת החשמל ובין היתר שאל מדוע לא נחתם הסכם לתקופה קצרה יותר.

מהתלונה עולה לכאורה זיקה בין חבר הדירקטוריון לבין קבוצת אידיבי של נוחי דנקנר השותפה, ביחד עם צחי סולטן, ברשיונות "שרה" ו"מירה" באמצעות שותפות מודיעין .

יצויין כי למרות שטרם נתגלה גז טבעי ברשיונות "שרה" ו"מירה" כבר התנהלו מגעים ראשוניים בין מחזיקי הרשיונות לבין הנהלת חברת חשמל על מנת לבדוק אפשרות של אספקת גז אם יתגלה, החל מ-2014-2015, כפי שנחשף ב"גלובס".

הסכם הגז בין שותפויות "תמר" לחברת החשמל לא אושר עקב דרישת דירקטוריון חברת החשמל להוסיף להסכם תנאים המבטיחים לחברת חשמל מחיר רצפה וכן כי המחיר העתידי יהיה כפוף לשינויים במידה ויוחלט על הטלת פיקוח על מחירי הגז.

מדובר בהסכם ל-15 שנה כמקובל בשוק הגז והיקפו הכספי עשוי להגיע לכ-15-20 מיליארד דולר.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי הובא לידיעת הדירקטוריון כי קיים מידע המעלה חשש לכאורה לניגוד עיניינים של מר אקהויז ולפיכך נושא זה עלה טרום הדיון. משהצהיר מר אקהויז כי לדעתו אין חשש שכזה, הוחלט להעביר הסוגייה לבדיקה משפטית. עם קבלת תוצאות הבדיקה ישוב הדירקטוריון לדון בהסכם, בהרכב הנדרש.