בנק ירושלים ימכור מוצרים פיננסיים בסניפי רמי לוי

הבנק מעוניין למכור את מוצריו בסניפי הרשת ■ מקורב למו"מ: "בתכל'ס, יתנו מה שנותנים בבנקים - אבל יותר בזול" ■ שופרסל והמשביר לצרכן כשלו ביוזמות דומות

בנק ירושלים מנהל מגעים עם רמי לוי לשיתוף-פעולה במכירת מוצרים פיננסיים - כך נודע ל"גלובס". הבנק מעוניין לפתוח עמדות למכירת מוצרי הבנק בתוך סניפי הרשת. "בתכל'ס, יתנו מה שנותנים בבנקים - אבל יותר זול", אמר מקורב למשא-ומתן.

לפי הערכות, השא-ומתן נמצא עדיין בשלב בוסרי, כשעל בסיס העיקרון של ניצול רשת רמי לוי כפלטפורמה לשיווק מוצרים פיננסיים, מסתובבים הרבה רעיונות. מהלך כזה יאפשר ללוי להתחלק ברווחים עם הבנק, מבלי לשאת בסיכון.

רמי לוי סירב להגיב לידיעה. מנכ"ל בנק ירושלים, אורי פז, לא היה מעוניין להתייחס.

בנק ירושלים הוא הבנק הקטן ביותר עם נתח שוק של 0.7% בבנקאות קמעונאית. לבנק 16 סניפים, והוא מתמקד בעיקר במשכנתאות. לאחרונה יצא בנק ירושלים בקמפיין שבו התחייב לשלם באופן קבוע למפקידי פיקדונות ריבית של לפחות 80% מריבית בנק ישראל. את הקמפיין מוביל יועץ התקשורת רונן צור.

ההפקדות מתבצעות דרך מערכת המאפשרת ללקוחות בנקים אחרים להפקיד בבנק ירושלים כספים בפיקדונות ותוכניות חיסכון באמצעות אתר, בהעברה ישירה מהחשבון שלהם. בתום תקופת הפיקדון וללא צורך בהוראה נוספת, הכסף חוזר לחשבון המעביר בבנק המקורי (מערכת סגורה).

פתיחת עמדות בסניפי רשת קמעונאית תגדיל את הוצאות בנק ירושלים ותחייב אותו להתחלק ברווח. עם זאת, לאור כמות הסניפים הנמוכה שלו, הפצת מוצרים באמצעות פלטפורמה קמעונאית היא פתרון טוב לבנק קטן. בנק ירושלים כבר מפיץ מזה כמה חודשים מוצרים פיננסים דרך בנק הדואר.

שופרסל ניסתה בעבר לעשות צעדים בכיוון אך כשלה. גם רמי שביט מהמשביר לצרכן לא הצליח עד כה. רמי לוי עצמו ניסה למכור מוצרי ביטוח אך ללא הצלחה יתרה.

בנקאי המעורה בתחום מסביר כי "שילוב בין קניות לשבת לקניית קרן נאמנות אינו טריוויאלי. נדרש חינוך שוק מסיבי. הלקוחות סומכים על הבנקאי שלהם ומאמינים שהוא דואג להם. לקחת את הסיסטמה של האמון ולבסס אותה ברצפת הירקות בסופרמרקט נשמע לי לא פשוט", אומר הבנקאי.