290 דירות ייבנו בפינוי-בינוי ברמת אליהו בראשל"צ

גודל הדירות יהיה בן שלושה, ארבעה וחמישה חדרים ■ ‏עד כה הגיעה חברת שמשון זליג להסכמות והבנות עם יותר מ-50% מדיירי המתחם

תוכנית לפינוי בינוי במתחם פוזננסקי בראשון לציון, בו יפונו 58 דירות וייבנו 290 דירות חדשות, אושר למתן תוקף בוועדה המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז.

‏על התב"ע (תוכנית בניין עיר) אחראית חברת שמשון זליג, בשיתוף עם הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ראשון לציון. לפי התוכנית יפונו 58 דירות קיימות ברחוב מנחם פוזננסקי שבשכונת רמת אליהו בראשל"צ, ובמקומן ייבנו 290 דירות בחמישה בנייני מגורים בני 14 קומות, מרתפי חנייה ושטח ציבורי פתוח על פני כ-2 דונם. גודל הדירות יהיה בן שלושה, ארבעה וחמישה חדרים.

‏עד כה הגיעה חברת שמשון זליג להסכמות והבנות עם יותר מ-50% מדיירי המתחם. מדובר בקרקע בבעלות מינהל מקרקעי ישראל וחלק מהדירות במתחם נמצאות במאגר הדיור הציבורי והן מושכרות לאוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך. הדירות מנוהלות על ידי החברה הממשלתית עמידר, שהצטרפה אף היא לפרויקט.

‏הפרויקט תוכנן בידי משרד אנך אדריכלים. לדברי יונית כספי, מנכ"לית משותפת בחברת שמשון זליג, "התכנון של הפרויקט מאפשר לנו להתחיל בבניית בניין אחד מתוך חמשת הבניינים שבפרויקט, גם אם הושגה הסכמה של דיירי בניין אחד בלבד במתחם, ועל כן, קרוב לוודאי שעם אישור התוכנית ופרסומה למתן תוקף, ניתן יהיה להתחיל את הפרויקט ולצאת לדרך. לחברה חשוב היה שתמהיל הדירות יהיה מגוון ויכלול, בין היתר, דירות קטנות של שלושה חדרים כדי להבטיח שיינתן מענה גם לזוגות צעירים תושבי ראשון לציון והסביבה וכן דירות ארבעה וחמישה חדרים ופנטהאוזים מיוחדים".