גולן טלקום במו"מ עם פרטנר ופלאפון לשיתוף אתרים

המטרה: להשתמש באתרי שתי חברות הסלולר כדי להגיע לפריסה מקסימלית בתוך זמן קצר יחסית

גולן טלקום, בשליטת מיכאל גולן, מנהלת מו"מ לשיתוף אתרים עם פרטנר ופלאפון, כך נודע ל"גלובס". המטרה: להשתמש באתרי שתי חברות הסלולר כדי להגיע לפריסה מקסימלית בתוך זמן קצר יחסית.

לגולן טלקום כבר יש הסכם נדידה ושיתוף אתרים עם סלקום, אך ככל הנראה ההסכם אינו מספיק, והקושי למצוא אתרים זמינים מחייב אותה לשתף פעולה עם חברות נוספות.

גולן טלקום מקימה בימים אלה את רשת הסלולר שלה תחת ליווי מחברת הסלולר FREE הצרפתית. שלא כמו הדרך שבה מקימה מירס את הרשת, באמצעות נוקיה-סימנס, גולן טלקום מקימה את הרשת בצורה עצמאית על ידי קבלנים. נוקיה-סימנס רק מוכרת לה את הציוד.

כבר יש הסכמים

החברה חתמה על הסכמים עם רשויות וגופים ציבוריים כמו מע"צ ומקורות, כדי להציב אתרים שלה על גבי מתקנים שלהם. בנוסף, היא מנהלת מו"מ להצבת אתרים גם במתקני בזק.

ההסכם עם סלקום מתייחס בעיקר לנדידה שתעשה גולן טלקום על גבי הרשת שלה. כלומר, במקומות שבהם אין לה תשתית היא תשתמש ברשת הרדיו של סלקום להעברת שיחות. ואולם, שיתוף אתרים מתייחס לשימוש משותף באתר, אך אינו כולל שימוש ברשת הרדיו. השיתוף מחייב היתרי בנייה ואת הפרוצדורה הכרוכה בהקמת אתר סלולר, אך נדידה סלולרית לא מחייבת היתרים.

גולן טלקום סירבה להגיב.