כמה משכנתא לקח עופר גלזר כדי לרכוש דירה במגדל G?

בדיקה: לא מעט מיליונרים נעזרים גם הם בבנקים - בדרך לרכישת דירת יוקרה ■ לדוגמא, במגדל G של גינדי רכש עופר גלזר את דירת הפנטהאוז ולקח משכנתא בהיקף של לא פחות מ-11 וחצי מיליון שקל

לישראלי המצוי נדמה בדרך כלל, שמשכנתא היא כורח מציאותם של רבים - אבל לא של כולם. בוודאי לא כשמדובר על המאיון והאלפיון העליון. אבל אם חשבתם שרק מי שאין לו כסף לוקח משכנתא, טעיתם.

בדיקה של "תכנית חיסכון" מגלה, שלא מעט מיליונרים נעזרים גם הם בבנקים - בדרך לרכישת דירת יוקרה. נבירה בנסחי הטאבו, שפתוחים לכולם באמצעות האינטרנט, מגלה תמונה מעניינת לגבי שלושה מגדלי יוקרה בתל אביב: G של גינדי, צמרת של אקירוב ומגדל בארי המפרטים גם את המשכנתאות שנלקחו על הדירה, מעלה תמונה מעניינת.

אולם מרבית הרוכשים האמידים לא נעזרו בהלוואה כדי לקנות את הדירות, אבל חלקם לקחו משכנתאות בסכומי עתק: כך לדוגמא, במגדל G של גינדי רכש עופר גלזר את דירת הפנטהאוז ולקח משכנתא בהיקף של לא פחות מ -11 וחצי מיליון שקל. בשכנות אליו הוא ימצא את הגרושה המפורסמת, שרי אריסון. המשכנתא עליה גלזר חתום אינה נלקחה בבנק של זוגתו לשעבר, אלא דווקא בבנק מזרחי טפחות.

תופעה של השנים האחרונות

מומחים למשכנתאות שעימם שוחחנו מציינים כי התופעה של עשירים שלוקחים משכנתא נולדה בארבע - חמש השנים האחרונות והיא לא נובעת כמובן מכך שאין לאותם אנשים מספיק כסף בבנק, אלא מטעמים פיננסיים.

אגב, מבדיקה במסמכים ניתן למצוא לא מעט שמות ידועים בעולם העסקים - שהעדיפו שלא לקחת שקל אחד באמצעות המשכנתא, כדי לקנות דירה במגדל יוקרתי. בין השמות: אירית שטראוס, בני משפחת קסטרו - כולל המייסד אהרון קסטרו ובעלי השליטה בחברה אתי וגבי רוטר, ובעל השליטה בבנק הבינלאומי וחברת פז - צדיק בינו. וגם דור ההמשך, כמו עומר דנקנר - בנו של נוחי, שסייע לבן כמובן - לרכוש דירה מרווחת.