בשורה לקונים באינטרנט: מהיום הפטור ממכס עד 1,200 שקל

שטייניץ חתם על המלצות טרכטנברג להפחתת מכס על מוצרים שנרכשו בחו"ל ■ בנוסף, ניתן יהיה להכניס לישראל מוצרים בשווי של 75 דולר מבלי לשלם מסים

‎‎המלצות ועדת טרכטנברג בעניין הפחתת מכס על מוצרים שנרכשו בחו"ל יוצאות לדרך: החל מהיום (ב') ישראלים שקונים מוצרים באמצעות האינטרנט או במהלך נסיעותיהם לחו"ל, עד סכום של 1,200 שקל, ושולחים אותם לישראל בדואר - יהיו פטורים ממכס. בנוסף, ניתן יהיה להכניס לישראל מוצרים בשווי של 75 דולר מבלי לשלם מסים כלל וכלל.

‏זאת, לאחר ששר האוצר, יובל שטייניץ, חתם על שני צווים לתיקון תעריף המכס ומס הקנייה, כך שיקלו על המייבאים מוצרים ביבוא אישי, במטרה לעודד תחרותיות ולהפחית את יוקר המחיה. בעקבות השינוי צפוי הפסד הכנסות למדינה בהיקף של כ-60 מיליון שקל לשנה.

‏הצו הראשון עליו חתם שר האוצר פוטר מתשלום מכס על מוצרים ביבוא אישי שמחירם אינו עולה על 325 דולר, השווים לכ-1,200 שקל. השני מעניק פטור מלא מתשלום מסי יבוא למוצרים בשווי של עד 75 דולר, במקום 50 דולר כיום.

‏את הפטור הראשון ניסחו ברשות המסים בהמשך להחלטת הממשלה מדצמבר האחרון, כחלק מיישום המלצות ועדת טרכטנברג, והוא יינתן כאשר מתקיימים 3 תנאים מצטברים: המוצרים מיובאים במשלוחי דואר או במשלוחי אוויר; מיועדים לשימוש עצמי ולא לשימוש מסחרי; ומחיר העסקה אינו עולה על 325 דולר כאמור. על מוצרים במסגרת זו ימשיכו לחול מע"מ ומס קנייה, במקרים הרלוונטיים.

‏כצעד משלים, ומעבר להמלצות ועדת טרכטנברג, קיבל שר האוצר את המלצת רשות המסים לקבוע הקלה נוספת, המגדילה את הפטור הקיים ביבוא אישי במשלוחי דואר או אוויר, על מלוא מסי היבוא, עד לשווי של 75 דולר. כיום ניתן לשחרר בפטור מלא ממסים מוצרים שערכם עד 50 דולר.

‏עד כה, גם ספרים, מוצרי הלבשה והנעלה שערכם עד 75 דולר, היו פטורים ממכס רק אם נשלחו כחבילת שי. מעתה מתאפשר לייבא מוצרים לשימוש עצמי בשווי של עד 75 דולר בפטור מלא, גם אם אין מדובר במתנה.

‏עם זאת, הרשות ציננה את ההתלהבות עבור מי שקיווה לפטור ביבוא סיגריות ואלכוהול. הפטורים שניתנו לא יחולו ביבוא מוצרי טבק (סיגריות), אלכוהול (כוהל) ומשקאות משכרים.