נתניהו: "תוכנית הדיור תאפשר לזוגות צעירים לקנות דירה"

(עדכון): ראש הממשלה נתניהו: "הקריטריונים שאושרו היום לא מפלים אנשים עובדים - שני שליש מהדירות מיועדות למשפחות עובדות" ■ ליברמן: "לא נקבל הצעה ללא כושר השתכרות; רוצים לעזור לחרדים? תעשו זאת בלי פוליטיקה"

"אני ביקשתי שינוי בקריטריונים בתכנית הדיור, המטרה היא לאפשר לזוגות צעירים לממש את החלום לקנות דירה", כך אמר היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד. "יש טענה שהתכנית מפלה נגד זוגות ששני בני הזוג עובדים, זה לא נכון. שני שליש מהדירות מיועדים לדירות ששני בני הזוג עובדים. השליש האחרון נוגע לשכבות החלשות", אמר נתניהו בנוגע לקריטריונים לדיור בר-השגה שאושרו היום במועצת מקרקעי ישראל.

"הדבר הכי חשוב הוא היכן בונים את הדירות - זה קובע יותר מכל דבר אחד מי מקבל את הדירות. לכן הקמתי ועדה שתוודא חלוקה הוגנת של הדירות. שמחתי לשמוע גם שפרופסור טרכטנברג מברך על כך", הוסיף נתניהו.

גם שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס להתערבות נתניהו בקביעת הקריטריונים בתוכנית הדיור ואמר, "שמעתי היום שראש הממשלה נפגש עם אטיאס והם החליטו לשנות ולהעלות ניקוד למשרתים בצה"ל. כמובן שחייבים לברך על כך - זה צעד בכיוון הנכון, אבל הוא לא מספיק. אנחנו לא נקבל את ההצעה של אטיאס לקריטריונים לדיור בר השגה, כאשר כושר ההשתכרות לא נכלל בה - זהו המסר העיקרי שלי", כך אמר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. ליברמן התייחס כמובן לאישור של ההצעה של אטיאס במועצת מקרקעי ישראל, הצעה שאושרה ללא הכללת סעיף ההעדפה של אנשים עובדים בדיור מוזל.

ליברמן הדגיש כי מדובר בהחלטה שהיא בניגוד להסכם עם ראש הממשלה. "כשאני חושב על טרכטנברג ומסתכל בסיכומים שלנו עם האוצר אני רואה שני דברים: שירות צבאי והשתכרות. המסר שלנו הוא שאנחנו רוצים לראות אותו סדר עדיפויות של אלו שמשרתים בצבא ועושים מילואים, ואי אפשר להוציא את כושר ההשתכרות מאותו סולם של סדרי העדיפויות כפי שישראל ביתנו היו רוצים לראות. היה בינינו סיכום ברור ואותו אנחנו מצפים לראות מיושם".

ליברמן הוסיף: "אנחנו לא נגד חרדים ולא נגד היהדות - אנחנו בעד יהדות ללא עסקנות. מי שרוצה לעזור לסקטור החרדי שיעשה את זה בנפרד, בלי פוליטיקה מסביב".

ליברמן נשאל אם לא תתקבל דרישתו הדבר יוביל לפרישה של ישראל ביתנו מהממשלה, וענה כי "אנחנו משתדלים לא להפוך שום דבר לקאזוס בלי. אנחנו נעשה הכל כדי שהממשלה תמלא את ימיה".

שר התיירות, סטס מיסזניקוב, היה קצת יותר בוטה: "זה לעג לרש, אין ספק שמי שיצטרך לתת את הדין על כך, זה יהיה אותם מאות האלפים שיצאו לרחובות בקיץ. מרמים פה ציבור גדול של אלו שזקוקים לדיור בר השגה". מיסז'ניקוב אמר כי ישראל ביתנו מרגישה מרומה. "באותו הסכם שחתמנו עם ראש הממשלה נכתב במפורש שכל החלטה לא תאושר לפני שתובא לממשלה", אמר בזעם.

כזכור, על רקע ביקורת ציבורית ופוליטית נרחבת, אישרה היום (ב') מועצת מקרקעי ישראל את הצעת שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לקריטריונים לדיור בר השגה - ללא קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות. הבוקר התערבו רה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ במתווה ההצעה, והביאו להעלאה של הניקוד הניתן בגין שירות צבאי לזכאים מ-20 נקודות ל-30 נקודות, והעדיפות על ותק בנישואים ירדה בשנה אחת מ-8 ל-7 שנים - אך עידוד אנשים עובדים כאמור לא נכלל.