בג"ץ אישר סופית את תוכנית גליל ים - 4,000 דירות יוקמו

לאחר שנים של התנגדויות, דיונים ועתירות, קבע בג"ץ כי תוכנית גליל ים תצא לדרך

פסק הדין שניתן היום (ב') בבג"ץ, בהרכב שכלל את הנשיאה דורית ביניש והשופטים אסתר חיות ואליעזר ריבלין, סתם סופית את הגולל על ניסיונות העותרים המתגוררים בשכנות לשטחי התוכנית להביא לביטולה של תוכנית גליל ים.

המתנגדים לתוכנית הגישו את העתירה ב-2008, בטענה כי ההחלטה להטמיע את תוכנית גליל ים בתמ"מ 5 התקבלה בחוסר סמכות ובחריגה ממתחם הסבירות, וכן בטענה כי נפלו פגמים נוספים בהליך קבלתה.

בג"ץ דחה את העתירה וקבע כי לנוכח הוראות המעבר של תמ"מ 5, יש להותיר בתוקפו את הייעוד שנקבע למתחם גליל ים על-פי תוכנית גליל ים. כמו כן, דחה בג"ץ לגופן את טענות העותרים בדבר חוסר סמכות, חוסר סבירות, שלילת זכות הטיעון ואפליה, וקבע כי מטרתה האמיתית של העתירה הינה תקיפת תוכנית גליל ים, וכי העותרים מיצו את זכותם להשמיע טענות כנגד תוכנית זו.

בכך למעשה אושרה סופית הקמתן של 4,000 יחידות דיור בהרצליה מכוח תוכנית גליל ים, כשמתוכן כ-1,000 יחידות דיור המיועדות לזוגות צעירים.

העותרים יוצגו על-ידי עורכי הדין משה לוי ורונן צ'יניאו; המדינה יוצגה על-ידי עו"ד אורי קידר מפרקליטות המדינה; עיריית הרצליה יוצגה על-ידי עו"ד אילנה בראף-שניר; וקיבוץ גליל ים יוצג על-ידי עורכי הדין מאיר פורגס ודורית גרפונקל ממשרד ש. בירן ושות'.