הסדר טיעון בפרשת דור כימיקלים: קנסות ומאסר על-תנאי

צבי מור, מיכאל ינובסקי ויוסי דיין הואשמו בעסקאות חריגות שלא דווחו כדין בין דור כימיקלים הציבורית לחברה-האחות הפרטית כרמל כימיקלים ■ הורשעו בעבירות ני"ע

הפרקליטות הודיעה היום (ב') לבית משפט השלום בתל-אביב כי הגיעה להסדרי טיעון עם הבכירים לשעבר בחברת דור כימיקלים, צבי מור, מיכאל ינובסקי ויוסי דיין, שעמדו לדין בגין ביצוע עסקאות חריגות שלא דווחו כדין, בין דור כימיקלים הציבורית לחברה-האחות הפרטית, כרמל כימיקלים, שהייתה בבעלות מלאה של בעלי השליטה בדור, משפחת דנקנר.

השופטת דניאלה שריזלי קיבלה את ההסדר לעניין ההרשעה והרשיעה את הנאשמים בעבירות על חוק ניירות ערך.

במסגרת הסדר הטיעון הוסכמו בין הצדדים גם העונשים שיוטלו על כל אחד מ-3 הנאשמים המורשעים. על-פי ההסדר, שטרם קיבל אישור סופי של בית המשפט, על מור יוטל קנס של 350 אלף שקל ומאסר על-תנאי של חצי שנה; על ינובסקי יוטל קנס בסך 250 אלף שקל ומאסר על-תנאי של חצי שנה; ועל דיין יוטל קנס של 180 אלף שקל.

לגבי דיין בלבד, מוסיפה ומבקשת הפרקליטות מבית המשפט כי ייקבע כי אין הוא ראוי לשמש כדירקטור בחברות ציבוריות למשך 30 חודשים מיום מתן גזר הדין. גזר הדין בתיק יינתן ביום חמישי הקרוב.

כתב האישום נגד 3 בכירי דור כימיקלים לשעבר הוגש בדצמבר 2009. כתב האישום פירט קשר עסקי ארוך שנים בין דור כימיקלים הציבורית לחברה-האחות הפרטית כרמל כימיקלים, שהייתה בבעלות מלאה של בעלי השליטה בדור, משפחת דנקנר. במסגרת קשר זה, טענה הפרקליטות, התקיימו עסקאות חריגות ביחס למכירת פורמלין מדור לכרמל, שלא אושרו כדין ולא דווחו לציבור.

הנאשמים, כך נטען, דיווחו במכוון פרטים בדוחות הכספיים של דור, שנועדו להטעות את ציבור המשקיעים בקשר לעמידת דור בהתחייבויותיה התשקיפיות.

לדברי הפרקליטות, הנאשמים היו חתומים על דוחותיה הכספיים של דור וידעו על אי-קיום התחייבותה התשקיפית לכנס את ועדת הביקורת שלה מדי 6 חודשים, כדי לוודא כי מחיר מכירת הפורמלין לכרמל עומד בתנאי השוק. למרות זאת, הם נמנעו מלדווח על כך, ואף הציגו בדוחות דור מצג לפיו החברה מקיימת את ההתחייבות לכנס את ועדת הביקורת.

מור מיוצג בידי עורכי הדין נבות תל-צור וטל שפירא, ינובסקי בידי עורכי הדין גיורא ואורן אדרת, ודיין באמצעות עורכי הדין אורי פירסט ורותי ליטבק. התובעים הם עורכי הדין שירי גפני ויוני לבני.