בוחבוט: "נעשה עוול לאלפים הזקוקים לפתרונות דיור"

מרכז השלטון המקומי מתנגד להצעת החוק שתעלה מחר לוועדת הפנים להגדרת דיור בר-השגה ■ בוחבוט, יו"ר המרכז, שלמה בוחבוט: "ההצעה להגדרת דיור בר-השגה - אינה פתרון"

מרכז השלטון המקומי מתנגד להצעת החוק שתעלה מחר לוועדת הפנים, אשר אמורה להגדיר מהו דיור בר-השגה. ההצעה, שתועלה על ידי ח"כ אמנון כהן (ש"ס), היא במסגרת הרפורמה לתכנון ובנייה.

במרכז השלטון המקומי טוענים כי במקום לתת מענה לצרכי הציבור, הצעה זו תפגע בציבור ותגדיר דיור בר השגה כדירות קטנות במחירי השוק.

מהמרכז נמסר כי נציגים מטעמו הציגו לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס ולוועדת הכלכלה תוכנית בשם "סופר ת'כלס", אשר עיקריה עוסקים בפתרונות שאותם ניתן ליישם במטרה ליצור דיור מוזל באיזורי ביקוש ולעודד פיזור אוכלוסייה בכל הארץ.

עיקרי ההצעות של המרכז כוללים בין היתר אימוץ עקרונות אוניברסליים של דיור בר השגה, שחרור קרקעות מדינה באופן מוגבר, הגדלת תקציב הסיוע לשכר דירה והגמשת קריטריונים של הזכאים כך שייכלל גם מעמד הביניים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "ההצעה המתוכננת לעלות מחר לא תיתן פיתרון לצורך הממשי הקיים. אני קורא לאמץ החלטות מעשיות שניתן ליישמן בפרק זמן קצר ולהביא פתרונות בשטח".

אם תתקבל החקיקה כי דיור בר השגה הוא דירות קטנות במחירי השוק, אנו נעשה עוול לאלפים הזקוקים לפתרונות. דיור בר השגה הוא דיור מוזל. איך עושים זאת? מגדילים את היצע הקרקעות ומטפלים בפשטות בבירוקטיה על-ידי קליטת עובדים חסרים. הפתרונות פשוטים ומתבקשים מאליהם, עד כי זה ממש הזוי שהם לא מיושמים".