האוצר יגדיל את תקציב משרד התמ"ת במיליארד שקל ב-2012

הגדלת התקציב - בכדי להוציא לפועל תוכניות חדשות לפיתוח התעשייה, לעידוד מפעלים מקומיים, ולפיתוח הייצוא הישראלי לשווקים חדשים – בעיקר להודו ולסין

משרד האוצר יגדיל השנה (2012) את תקציב התמ"ת בכמיליארד שקל, וזאת כדי להוציא לפועל תוכניות חדשות לפיתוח התעשייה, לעידוד מפעלים מקומיים, ולפיתוח הייצוא הישראלי לשווקים חדשים - בעיקר להודו ולסין.

אחת המטרות של הגדלת התקציב היא גם מתן מענה למפעלים ישראליים שצפויים להינזק בעקבות יישום של חלק מהמלצות ועדת טרכטנברג, כמו הרחבת הייבוא מחו"ל - שיתחרה בייצוא המקומי, והפחתת המכסים כפי שהמליצה אתמול ועדת המזון בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי.

לדברי גורם המקורב לנושא, ההחלטה על הקצאת התקציב הנוסף למשרד התמ"ת התקבלה בתום משא ומתן שהתקיים במהלך החודשים האחרונים בין נציגי האוצר לבין נציגי המשרד - ובו סוכם על שורה של פעולות שיאפשרו את "ריכוך" תקופת ההסתגלות של התעשייה הישראלית, למהלכים שעליהם המליצו טרכטנברג וקדמי.

התוכנית תכלול העמדה של סלי סיוע לתעשיינים שיבקשו לייעל את פעילות הייצור שלהם, כמו רכש של מכונות חדשות, ובכך תעמיד כלים גם לעובדים שעלולים להיפלט ממעגל התעסוקה בעקבות המשבר שאליהם ייקלעו מקומות העבודה שלהם עם הרחבת הייבוא.

גורמים המקורבים לנושא, אמרו הערב כי הכסף יועבר למשרד התמ"ת במספר מקטעים במהלך השנה הקרובה.