סופרבול 2012: קוקה-קולה מכינה גרסאות שונות לקמפיין

קוקה-קולה תתאים את הפרסומת שתשודר במהלך המשחק להתפתחויות במגרש

בצעד ייחודי, החליטה השנה חברת קוקה-קולה לייצר שתי גרסאות עבור הקמפיין שלה שיעלה לאוויר בסופרבול 2012. החברה תחליט רק ברגע האחרון איזו גירסה תשודר, וזאת בהתאם לזהות הקבוצה שתוביל במשחק לאחר הרבע הראשון.

בפרסומת רואים שני דובי קוטב שצופים בסופרבול, כאשר כל אחד מהם לובש צעיף של אחת הקבוצות. אחד מהם יוצא מהמערה ומצליח בקושי לתפוס בקבוק של קוקה-קולה שנזרק לעברו. במהלך המשחק, הדב שלובש את הצעיף של הקבוצה שמפסידה הוא זה שייצא מהמערה, תחת הקונספט שהוא זה שזקוק יותר מהשני למשקה מרענן.

"ברור שהרשת שמשדרת את המשחק, NBC, לא התלהבה כל-כך מהאספקטים הטכניים המסובכים של בחירת הפרסומת ברגע האחרון, אבל היא הבינה את הערך המוסף ואת היכולת לייצר באזז סביב הנושא", מסביר פיו שונקר, האחראי על שיווק אינטגרטיבי בקוקה-קולה.

בתוך כך, 5 ימים לפני מועד המשחק של 2012, הודיעה לאחרונה בעלת הזכויות לשנה הבאה, CBS, כי היא כבר החלה למכור ספוטים עבור הסופרבול הבא.

"כשאתה הבא בתור, אתה מתחיל לדבר מוקדם מאוד עם השחקנים שעשויים להיות מעוניינים בפרסום", אומר טוני טאראנטו, סמנכ"ל המכירות של CBS. "הצלחנו במהלך השיחות האלה לסגור כבר כמה עסקאות עבור השידור של המשחק ב-2013".

בנוגע למשחק של 2012, מסרה NBC כי המחיר הממוצע לספוט עומד על 3.5 מיליון דולר. על-פי הערכות, CBS תבקש מחירים גבוהים יותר, ובכל מקרה היא לא מתכוונת לרדת מהסטנדרט שנקבע השנה.

לצד קוקה-קולה, המפרסמת הבולטת ביותר השנה צפויה להיות ענקית המשקאות Anheuser Busch, שקונה בדרך-כלל קרוב ל-4 דקות פרסום במהלך המשחק. השנה צפויה החברה לשים בפוקוס את משקה הבירה החדש Bud Light Platinum.