נדחתה בקשה לחשוף את שמו של עד המדינה בפרשת הולילנד

השופט עודד מודריק קבע כי שמו, פרטיו ותמונתו של עד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד, יישארו אסורים לפרסום לפחות עד תום מתן עדותו במשפט

שמו, פרטיו ותמונתו של עד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד, יישארו אסורים לפרסום לפחות עד תום מתן עדותו במשפט - כך קבע היום (ג') שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, עודד מודריק.

בהחלטתו דחה מודריק את בקשת כלי תקשורת והנאשמים במשפט להסיר או לצמצם את צו איסור הפרסום, כך שניתן יהיה לכל הפחות לפרסם את שמו של עד המדינה, אך לא את תמונתו.

עם זאת, מודריק מציע כי עדותו של עד המדינה תישמע בבית המשפט בדלתיים פתוחות, תוך שאסור יהיה לפרסם את זהותו.

"הונח לפניי דוח הערכה של משטרת ישראל המתאר את נסיבות הגדרתו של עד המדינה כעד מאוים ואת ממשות החשש לפגיעה בלתי נסבלת בפרטיותו ובאורח חייו, בעיקר מחמת פעילות של אמצעי התקשורת, אם יינתן פרסום לפרטי זהותו, ואם תינתן רשות לחשוף את תמונתו ודמותו", כתב מודריק בהחלטתו. "מקובלת עליי הערכת המשטרה".

"הודגש בפניי כי שמו של עד המדינה כבר זכה לפרסומים שונים, ועל כל פנים לא קשה לכל החפץ בכך לאתר את שמו. העובדה הזאת הניעה אותי להציע שתוסר המגבלה על פרסום שמו של עד המדינה, ותיוותר על מכונה מגבלת פרסום צילומים. אולם, המשטרה שכנעה אותי כי חרף הפרסומים שכבר נעשו, ניתן עדיין להבטיח סביבת עדות שקטה אם לא תינתן חירות מוחלטת לעסוק בעד בריש גלי".

מודריק דחה את הטענה כי פרסום שמו של עד המדינה יוכל לסייע להגנת הנאשמים, בכך שלאחר הפרסום יזרום לסנגורים מידע אודות פעילות בלתי חוקית של ש"ד.

"בסיכומו של דבר, לפניי התנגשות חזיתית בין זכות הציבור לדעת, שאינני מבטל אותה כל עיקר, לבין מסכת נסיבות המעוררות חשש גדול לתקינות העדות, במקרה של התרת הגילוי. לפיכך, נראה לי כי האיזון הנכון נעוץ בהותרת צו איסור הפרסום על כנו, לכל הפחות עד לסיום עדותו של עד המדינה. אני מקווה שלאחר העדות לא תהיה עוד התנגדות לפרסום", אמר מודריק.

לגבי האפשרות שעד המדינה יעיד בדלתיים פתוחות, העיר מודריק כי "נראה לי כי ההחלטה יכולה לדור בצוותא חדא עם החלטה בדבר שמיעת עדותו של עד המדינה בדלתיים פתוחות, הכוללות צו למניעת פרסום זהות העד. אולם הדבר יהיה נתון לשיקול-דעת בית המשפט שידון בתיק". (ת"פ 10291/01/12).