אברמוביץ' ישלם: צ'לסי סיימה עונה בהפסד של 67.7 מיליון ליש"ט

למרות הכנסת שיא של 222 מיליון ליש"ט, מועדון הכדורגל ממשיך להציג הפסדים ■ צ'לסי רשמה הפסדים בכל אחת מהעונות מאז נרכשה ע"י האוליגרך

בזמן שבאופ"א מפרסמים את הסנקציות שיופעלו על מועדונים של יעמדו בתקנות הפייננשל פייר-פליי, ממשיכים המועדונים הגדולים בעולם לפרסם דוחות כספיים עגומים.

האחרונה שמצטרפת לרשימה היא צ'לסי, שפרסמה את התוצאות הפיננסיות לעונת 2010/11, מהם עולה כי המועדון סיים את העונה בהפסד כולל של 67.7 מיליון ליש"ט. מדובר על ירידה קלה בהשוואה לעונה שלפני כן, שהסתיימה בהפסד של 70.9 מיליון ליש"ט.

בכך ממשיכה צ'לסי לרשום הפסדים בכל אחת מהעונות מאז רכש רומן אברמוביץ' את המועדון ב-2003. חלק גדול מההפסדים משויכים לפיצויי פיטורים אותם שילם המועדון אשתקד למאמן קרלו אנצ'לוטי.

חוסר היכולת לצמצם את ההפסדים הוא בעייתי עוד יותר, בהתחשב בכך שצ'לסי רשמה עונת שיא מבחינת הכנסות - 222.3 מיליון ליש"ט, עלייה של 8% בהשוואה לעונה שלפני כן שהסתיימה עם הכנסה של 205.8 מיליון ליש"ט.

הקשיים של צ'לסי לסיים את העונה בברייק-איבן לא היוו בעיה עד היום מבחינת המועדון. אלא שהחל מהעונה הקרובה, עם הכניסה לעידן הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, יעמוד המועדון הלונדוני בבעיה: כזכור, אופ"א הודיעה שלא תאפשר לקבוצות להשתתף במפעלים האירופיים, ובכללם הצ'מפיונס ליג והליגה האירופית, במידה שיציגו בעונות ‏‎2012/13-2014/15‎‏ (סה"כ 3 עונות) הפסד כולל של מעל 45 מיליון אירו.