מכרז הרכב: מנכ"לים עובדי מדינה ינהגו בשברולט מאליבו

עובדי מדינה בדרגת סמנכ"ל יוכלו לבחור בין מספר דגמים של חברות, שזכו במשרד, ובהן שברולט קרוז, טויוטה קורולה, יונדאי I35 או יונדאי I30

הממשלה מיישרת קו עם המגזר הפרטי בנושא הרכב הצמוד. כך עולה מתוצאות שני מכרזי הצטיידות מרכזיים ברכב לעובדי מדינה, שפורסמו היום. מהתוצאות עולה, שעובדי מדינה בדרגת סמנכ"ל יוכלו לבחור בין מספר דגמים של חברות, שזכו במשרד, ובהן שברולט קרוז, טויוטה קורולה, יונדאי I35 או יונדאי I30.

עובדי מדינה בדרגת משנה למנכ"ל יקבלו את הטויוטה "אוונסיס" ואילו המנכ"לים יוכלו לבחור בין שברולט מאליבו לבין פיז'ו 508.

במקביל במכרז "רכבי עבודה" להצטיידות בטנדרים ובמסחריות קלות זכו פיז'ו פרטנר וסיטרואן ברלינגו, טנדרים מסוג D-MAX וטיוטה היילקס ועוד. על פי נתוני האוצר ההצטיידות היא לשנתיים עם אופציית הארכה לשנתיים נוספות והיקף המכרז נאמד בכ-150 מיליון שקל, לא כולל שירותי תחזוקה, שיעמדו למכרז נפרד. עם זאת, חברות ממשלתיות רבות ובהן כאלה עם ציי רכב גדולים, נוטים להצמיד את בחירתן לבחירת מנהל הרכב ולקבל רכב באותם התנאים, כך שהרכישה בפועל של כלי הרכב הזוכים תהיה גדולה יותר.

על פי נתוני האוצר, במכרז הושגו מחירים נמוכים ב-15% עד 10% ממחירי המחירון הרשמיים, שמשקפים חיסכון של מיליוני שקלים לקופת האוצר. אולם, זו ככל הנראה הפעם האחרונה שהנחות בהיקף כאלה ניתנות למדינה. על פי המלצות ועדת זליכה, שצפויות להתקבל על ידי משרד התחבורה בקרוב, יוגבלו יבואני הרכב להנחות של עד 5% בלבד מהמחירים הרשמיים, אלא אם כן המדינה תחריג את מכרזיה שלה בנושא זה.