עקב הפרסום ב"פירמה": תלונה נגד "מעריב" לרשות ני"ע

בראיון הודה עורך "מעריב" לשעבר, אבי משולם, כי מו"ל העיתון ניהל מגעים מול עיתונאים מעל ראשו ■ עו"ד מן: "חשש כבד להתערבות פסולה בעבודת העורך"

נגד "מעריב" תלונה הוגשה לרשות ניירות ערך, לאחר שבראיון שפורסם במגזין "פירמה" הודה עורך "מעריב" לשעבר, אבי משולם, כי מו"ל העיתון ניהל מגעים מול עיתונאים מעל ראשו. התלונה הוגשה על-ידי עו"ד אלעד מן, בעל מניות מיעוט במעריב החזקות.

עו"ד מן מעלה "חששות כבדים להתערבות פסולה של חברי הדירקטוריון ונציגי בעלת השליטה בחברה בעבודת העורך והמערכת, וזאת בניגוד מפורש להוראות תקנון החברה ולדין הנוהג".

לדבריו, "בראיון שפורסם במוסף 'פירמה' של 'גלובס' מצוטט עורך העיתון הקודם, אבי משולם, כמי שמודה כי בעל השליטה, דירקטורים ונציגים אחרים מטעמם התערבו בעבודתו ובתחומי סמכותו ואחריותו הבלעדיים כאמור בתקנון החברה".

לדבריו, "לעורך הראשי האחריות והסמכויות המלאות בכל הנוגע לסיקור אירועים ופרסום חדשות, ידיעות, מאמרים, כתבות וכל יתר תוכן העיתון, כולל תוכן הפרסומת. ההחלטות בכל הנוגע או הכרוך בנושאים ותחומים אלה תתקבלנה ותיושמנה על-ידי העורך הראשי בלבד". כמו כן, על-פי התקנון, רק העורך או מי שהוסמך על-ידו יהיו "אחראים להעסיק את עובדי המערכת".

לדברי מן, שכבר התריע בעבר על הנושא, "לכאורה מתקיימת כאן הפרה חמורה של תקנון החברה ושל חובות זהירות ואמון מצד נושאי המשרה המעורבים כלפי החברה, והדבר מקים לה לכאורה עילות תביעה אפשריות נגדם".

במכתבו קובל מן, ממחזיקי האג"ח של החברה, גם על שורה של נושאים אחרים, ובהם אי-תשלום חובו של "מעריב" למועצת העיתונות ושינוי תקנון "מעריב" לצורך הגדלת מספר חברת הדירקטוריון של החברה.

ב"מעריב" סירבו להגיב.