הנתיחה: התינוק שהוריו נחשדו בהתעללות מת משבר מגולגולת

נחשפו תוצאות נתיחת גופת התינוק שהוריו חשודים בהתעללות: לא מת ממחלה גנטית או מ"בייבי יוגה" ■ עם זאת, אין ראיה ישירה שהאב טילטל את בנו וגרם למותו

‎‎ממצאי הנתיחה הראשוניים של גופת התינוק, שלפי החשד הוריו התעללו בו, מוכיחים כי התינוק מת משברים בגולגולת, ולא נפגע כתוצאה מחיסון או ממחלה גנטית וכנראה גם לא מ"בייבי יוגה" - כך קבע חוקר המשטרה, שהעיד היום (ד') בצהריים בבית משפט השלום בתל-אביב בדיון בהארכת מעצרו של אבי התאומים, בפעם הרביעית מאז ‏התפוצצה הפרשה‏. עם זאת, אין עדיין ראיה ישירה לכך שהאב טילטל את בנו וגרם למותו.

‏השופט אביחי דורון התיר לפרסם את תוצאות הנתיחה של גופת התינוק בן ה-4 חודשים, ‏שהובא אתמול (ג') למנוחות‏, והאריך את מעצר האב ב-5 ימים. "ניכר כי החקירה נמצאת בישורת האחרונה", ציין.

לדבריו, אין ראיה חותכת לדבר, "פרט לעובדה שככל הנראה התינוק נפצע כתוצאה מפעולה פיזית, ולא כתוצאה ממחלה גנטית או מתרגילי יוגה". בכך פסל את האפשרות שהתאום נפגע בעת התעמלות בשיטה של הנפה וטלטול.

‏לפני החלטת השופט להאריך את מעצר האב, ביקשה עורכת דינו של האב החשוד לשחררו ממעצר. "הוא קבר אתמול את בנו", הסבירה, ואמרה כי הוא ממשיך להכחיש את המיוחס לו. "חוות-הדעת אינה סוף פסוק. אין ראיה שקושרת דווקא את החשוד הזה למיוחס לו".

‎‎האם במעצר-בית

‏אמו של התינוק, ‏ששוחררה למעצר-בית‏, עדיין חשודה בהריגה, אך התחייבה לא ליצור קשר עם קרובים מדרגה ראשונה. אחותו התאומה של התינוק המת, שגם היא סבלה מחבלות, שוחררה מבית-חולים ונלקחה על-ידי אחד מקרובי משפחתה.

‏התאומים הגיעו במצב קשה ליחידה לטיפול נמרץ בבית-החולים שיבא לפני כשבוע וחצי. מלכתחילה הוגדר מצבו של התינוק "קריטי", ואילו מצבה של אחותו הוגדר "יציב".

בית-החולים הודיע כי הממצאים הגופניים נגרמו "בסבירות גבוהה כתוצאה מחבלה, כאשר המנגנון הסביר ביותר לממצאים הרפואיים הוא אפשרות של טלטול התינוקות".