הסלמה בדרום: מטח רקטות לדרום, צה"ל מגיב בירי

(עדכון) - לילה מתוח ביישובי הדרום, בעקבות מטח של 8 רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים בעוטף עזה, ללא נפגעים ■ צה"ל מבצע "ירי הרתעתי" וקורא לתושבי הדרום להישאר בסמוך למרחבים המוגנים, ואילו בחמאס העלו כוננות ופינו את כל המפקדות ברצועה

התחממות בדרום: מטח חריג בהיקפו של 7 רקטות קסאם נורה הערב לעבר יישובי עוטף עזה. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. כשעתיים מאוחר יותר דיווחו כלי התקשורת הפלסטיניים כי חיל האוויר תקף חולית משגרים באזור בית חנון בצפון הרצועה, ללא נפגעים או נזק. מצה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר בירי הרתעתי".

צה"ל הורה לתושבי עוטף עזה להישאר בסמוך למרחבים המוגנים מחשש להסלמה נוספת ולהמשך הירי לעבר הדרום. במקביל, מדווחים בעזה כי חמאס העלה את הכוננות והורה על פינוי כל המפקדות והמשרדים ברצועה, זאת מחשש לתגובה ישראלית בהיקף גדול.

הירי הכבד לעבר הדרום החל סמוך לשעה 20:45, כאשר שבע רקטות קסאם נורו במקביל מרצועת עזה לעבר שטחי המועצה האזורית שער הנגב וכן סמוך לשדרות. כשעה מוקדם יותר נורתה רקטת קסאם נוספת לעבר שער הנגב. למרבה המזל, כל הרקטות פגעו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים.

ארגוני הטרור משגרים בחסות מזג האוויר הסוער

גורמים בצה"ל מעריכים כי הירי המאסיבי בוצע בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים השוררים באזור. ארגוני הטרור בעזה יודעים היטב שלחיל האוויר קשה יותר לפעול בתנאי גשם ועננות, ולכן מנצלים את מזג האוויר ומבצעים שיגורים. אפשרות נוספת היא שארגוני הטרור עורכים "קבלת פנים" למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, המבקר בישראל וברשות הפלסטינית וצפוי להגיע בבוקר לביקור ברצועת עזה.

ראשי המועצות בנגב הגיבו לירי ואמרו: הרקטות נורו ל"שטח ההפקר", שאינו ממוגן על ידי מערכת כיפת ברזל ואין ממ"דים לתושבים. "התושבים באזור זה חשופים לירי מתמשך במשך כל ימות השנה כאשר המדינה לא מספקת להם הגנה", לדברי ראשי המועצות.

בנאומו הערב בכנס הרצליה, אמר הרמטכ"ל בני גנץ כי "אויבינו למדו לדעת שיכולת צבאית איננה מסוגלת להכריע את ישראל. לצד הטרור, מתפתחים יותר ויותר מערכות ויכולות של איומי אש, איום טרור באש, שהולך ופועל בתוך שטח המדינה. לא מתוך ניסיון להכריע את ישראל, כמו מתוך מאמץ לייצר מציאות של התשה אסטרטגית, מערכה אחר מערכה, ישירות אל תוך העורף הישראלי".