דיווח: צוקרברג ניהל מו"מ למכירת פייסבוק לגוגל ב-2004

לאחר שהגישה אתמול תשקיף הנפקה, מדווח ה"ביזנס אינסיידר" כי מייסד פייסבוק פנה ב-2004 לענקית החיפוש בניסיון למכור את הרשת החברתית ■ הסיבה: חשש שעסקיה לא יצליחו ■ באותה תקופה היו ברשת רק מיליון משתמשים

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג ניהל מול ענקית החיפוש גוגל מו"מ למכירתה בשנת 2004 - כך חושף האתר הפיננסי "ביזנס אינסיידר".

לפי הדיווח, צוקרברג קיים מו"מ ביולי 2004 עם ענקית החיפוש למכירת הרשת החברתית שהקים, מתוך מחשבה כי הרשת לא תצליח ולכן עדיף למכור את עסקיה לחברה אחרת.

זאת, כאשר אתמול הגישה פייסבוק מסמכים לקראת הנפקה ראשונית בוול סטריט, בה תגייס כ-5 מיליארד דולר - לפי שווי חברה עצום, שצפוי לנוע בטווח שבין 70 ל-110 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

צוקרברג היו בן 20 שנשר מאוניברסיטת הרווארד ועבר לסיליקון ואלי בקליפורניה - ושקל למכור את פייסבוק, שאז הכילה "רק" מיליון משתמשים.

עד כה, דווח כי ידוע פייסבוק קיבלה הצעות מיותר מ-11 חברות לרכישתה, וסירבה לכולן. בין היתר, קיבלה הרשת החברתית הצעה ממשקיע אנונימי ביולי 2004 (שהציע 10 מיליון דולר); גוגל שהציעה לרכוש או לשתף פעולה עם הרשת באותה השנה; Viacom שהציע 75 מיליון דולר עבור הרשת החברתית; יאהו שהציעה מיליארד דולר עבורה ב-2006, ולאחריה גם AOL שהציעה סכום דומה; לבסוף, גם גוגל פנתה שוב לפייסבוק בהצעה בשווי 15 מיליארד דולר ב-2007.