חזי בצלאל וסלקט יפצו את המדינה במיליוני שקלים

ועדת המכרזים טרם קבעה את הסכום המדויק שיחולט מתוך הערבויות שהפקידו חזי בצלאל וסלקט תקשורת בגין השתתפותם במכרז הסלולר

הערבויות בסך 10 מיליון שקל שהעמידו חזי בצלאל וסלקט תקשורת בגין השתתפותם במכרז הסלולר יחולטו. השאלה היא רק כמה מהסכום יחולט. כך עולה מדיון שקיימה אתמול (ד') ועדת המכרזים. בדיון שוב לא התקבלה הכרעה בנושא.

ל"גלובס" נודע כי בין החברים בוועדה יש חילוקי דעות שמתמקדים בשאלת הנזק שנגרם כתוצאה מהעיכוב שבכניסת המתחרים החדשים, בעקבות העובדה שבצלאל וסלקט לא הצליחו להעמיד את הערבות עליה התחייבו, מה שכזכור הוביל לפסילתם, ובמקומם זכתה חברת גולן טלקום.

תקלה טכנית?

במסגרת המכרז לתדרי דור שלישי לסלולר שנערך במארס בשנה שעברה, זכה בצלאל יחד עם מירס, אך בתום 45 יום הוא לא הצליח להעמיד את הערבות שנדרשה ממנו, בסך 700 מיליון שקל. במקומו זכתה סלקט תקשורת, וגם היא לא הצליחה להעמיד את הערבות בתום 45 הימים שהוקצו לה. התוצאה הייתה עיכוב של לפחות 90 יום בכניסה של המתחרה השלישי, גולן טלקום שזכה ברישיון אחרי שדורג רביעי במכרז עם סכום הנמוך בחצי.

כדי להתמודד במכרז נאלצו המתחרים להעמיד ערבות של 10 מיליון שקל. בצלאל וסלקט דורשים מוועדת המכרזים שלא לחלט את הערבות, בטענה שהם לא הצליחו להעמיד אותה בשל תנאי המכרז, שאילצו אותם להשיג את הערבות מבנקים ישראליים בלבד, שסירבו לתת ערבויות כאלה. לכן אין להעניש אותם בשל תקלה טכנית שהם לא יכלו לצפות.

ועדת המכרזים דחתה את הטענות, וסברה שיש לחלט את הערבות. חלק מהחברים סבור שיש לחלט כמעט את כל הסכום, וחלק סבור שיש לחלט סכום נמוך יותר, אך אין מחלוקת לגבי עצם החילוט. הדיון התמקד בשאלת הנזק: כמה נזק נגרם לשוק בתקופה ששתי החברות לא הצליחו להעמיד את הערבויות במונחים של פגיעה בתחרות.

בענף מזכירים שכתוצאה מכך, גולן טלקום נכנסה באיחור של 3 חודשים, מה שהעניק למירס יתרון משמעותי, בהיותה הראשונה שתיכנס לתחרות בחברות הוותיקות.