"לא רצינו למכור את רד-ביקון, אך להתחבר להום דיפו זה כמו סטרואידים"

רד-ביקון מציעה שירותים מקוונים לאיתור והזמנת אנשי מקצוע הביתה ■ נרכשה באחרונה בידי קמעונאית הענק הום דיפו בסכום שלא פורסם

תמיד נחמד לגלות שבהצלחה של חברת סטארט-אפ אמריקנית מעורבים ישראלים. רד-ביקון (Redbeacon), שהוקמה במהלך 2008 בידי ירון בינור ואהרון לי, נרכשה באחרונה בידי קמעונאית הענק הום דיפו. סכום הרכישה לא פורסם.

אמנם עבור הום דיפו מדובר בסכום כמעט זניח, אך עבור המשקיעים, היזמים והעובדים ברד-ביקון, שגייסו מאז הקמתה 7.4 מיליון דולר מהקרנות ונרוק ומייפילד, האקזיט יניב תשואה נאה.

רד-ביקון מציעה שירותים מקוונים לאיתור והזמנת אנשי מקצוע הביתה. הום דיפו היא קמעונאית בינלאומית שמתמחה גם היא במוצרים שנוגעים לתחזוקת הבית. לחברה 2,252 סניפים ברחבי העולם, היא מעסיקה 300 אלף איש, בשנת 2010 הכנסותיה הגיעו ל-68 מיליארד דולר, והיא נסחרת ב-NYSE לפי שווי שוק של 69 מיליארד דולר וחברה במדד 500 החברות הגדולות ביותר של S&P.

"התנאים הפיננסיים של הרכישה לא פורסמו, אך אני יכול לדווח שכולם שמחים", אומר ירון בינור, נשיא ומייסד שותף, בראיון בלעדי ל"גלובס".

בינור הוא דור שני ליזמות היי-טק ישראלית. אביו, יובל בינור, הוא ממייסדי חברת PVT שנמכרה לאדוארדס ב-125 מיליון דולר בשנת 2004, והיום הוא שותף בקרן ההון סיכון שהקים, ATI. הבן ירון היה בעבר מנהל מוצר בגוגל.

צמיחה בקצב מסחרר

רד-ביקון הוקמה כדי לספק מענה למי שמחפש אנשי מקצוע, בלי כאב ראש. כלומר להזמין שרברב, צבעי או חשמלאי בלי להשאיר הודעות, ובלי להתמקח על המחיר, היום והשעה.

האתר מראה מהי הזמינות של אנשי המקצוע וכן את המיקום שלהם. אפשר לשלוח תמונות או וידיאו של הבעיה, ולתאם פגישה בזמן שמתאים ללקוח. זאת בניגוד למצב כיום שבו הלקוחות מתאימים את עצמם לזמינות של אנשי המקצוע.

רד-ביקון סומנה כהצלחה כבר בשנתה הראשונה, כשזכתה במקום הראשון בתחרות חברות הסטארט-אפ של הבלוג טק-קרנץ'.

"האמת שלא רצינו למכור את החברה", אומר בינור, "לא חשבנו על זה. דיברנו עם הום דיפו למטרות פיתוח עסקי ואפשרות של אינטגרציה. אבל כשזה קרה, הבנו את הפוטנציאל העצום עבורנו. ההתחברות להום דיפו תקפיץ את הפעילות שלנו. זה כמו לקחת סטרואידים".

לדברי בינור, בשנה האחרונה החברה צמחה בקצב מסחרר, במיוחד לאחר השקת היישום למכשירי סלולר. "בתוך חודשיים 40% מהלקוחות הגיעו אל השירות באמצעות מכשיר טלפון נייד. זה היה מדהים לראות את זה, פתאום הבנו שיש כאלו שדילגו על המחשב האישי, ועברו לגלוש בטלפון".

בשנה האחרונה רד-ביקון השיקה את השירות ב-11 ערים בארה"ב, והכנסותיה שולשו בכל רבעון.

בינור מתגורר בארה"ב, ובכל קיץ מגיע לישראל ומנהל יחד עם אחותו ענת ואסף חרל"פ, את עמותת MEET, שמפעילה כל קיץ תוכנית חינוך טכנולוגי ל-100 בני נוער ישראלים ופלסטינים באוניברסיטה העברית בירושלים.