ברננקי: "הכלכלה האמריקנית משתפרת אך עדיין פגיעה"

יו"ר הפדרל ריזרב בדבריו לפני הקונגרס האמריקני: "חייבים פעולה מתקנת בנושא המדיניות הפיסקלית" ■ "הכלכלה האמריקנית עדיין פגיעה ורגישה לזעזועים"

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי נאם היום (ה') בפני ועדת הקונגרס ובמסגרת נאומו שוב דחק בקונגרס האמריקני לגבש מדיניות הפיסקלית כאשר הסיכון למשבר פיסקלי עדיין קיים אם לא ינקטו בפעולה נחרצת ומהירה.

"אנו יכולים להיות בטוחים כי ללא פעולה מתקנת נגיע לנקודה המשברית", הזהיר ברננקי. נגיד הפדרל ריזרב אף הזהיר כי הקונגרס צריך להשגיח ולהבטיח שהתאוששות כלכלית לא תתיקל במכשולים שיהוו אבני נגף לסימנים החיוביים המסתמנים בכלכלה.

בהקשר זה הזכיר ברננקי את ההתאוששות ההדרגתית של הכלכלה האמריקנית ושוק העבודה מראה סימני שיפור, אך הזהיר כי עדיין היא מאוד פגיעה ורגישה לזעזועים.

ברננקי הקדיש חצי מנאומו לפני הקונגרס לנושא הגירעון התקציבי בארה"ב, "כדי להשיג יציבות כלכלית ופיננסית, יש לנקוט במדיניות פיסקלית בת-קיימא שתבטיח יציבות ביחסי החוב וההכנסות, יעד זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות הלאומי", אמר.

ברננקי ציין כי אמון הצרכנים בכלכלה נותר ברמות נמוכות היסטורית וכמו כן ציין את האטה בקצב הצמיחה בהשקעות עסקיות וייחס זאת למשבר באירופה.