מי הזמר המפורסם שירוויח בגדול מהנפקת פייסבוק?

בונו, סולן להקת U2, מחזיק ב-1.5% ממניות פייסבוק דרך חברת ההשקעות שלו הנקראת אלביישן - ולאחר ההנפקה הוא צפוי להיות להפוך את השקעתו לכמיליארד דולר

את העובדה שמארק צוקרברג עומד להפוך לאחד מהאנשים העשירים בעולם אנו כבר יודעים. גם שון פארקר, מייסד נאפסטר ושותף בפייסבוק, הוא שם מוכר בחברה שעומד להגדיל את הונו לאחר ההנפקה המיוחלת של הרשת החברתית המצליחה. אולם ישנו עוד שם מוכר ומפתיע, שעומד להפוך לעשיר במיוחד: סולן U2, בונו.

הזמר המפורסם מחזיק ב-1.5% ממניות פייסבוק דרך חברת ההשקעות שלו הנקראת אלביישן - ולאחר ההנפקה הוא צפוי להפוך את השקעתו לכמיליארד דולר. בונו הוא דירקטור ומייסד של אלביישן פרטנרס, קבוצת השקעות המתמקדת במדיה, בידור ותעשיות טכנולוגיות.

אלביישן השקיעה בפייסבוק מיליוני דולרים דרך עסקאות בשוק הפרטי - אז כמה היא תרוויח לאחר ההנפקה בוול סטריט? זה תלוי בשווי המניה. על פי חברת ההימורים האירית Paddy Power Plc, מחירה של מניית פייסבוק יהיה בטווח שבין 35-44.99 דולר בהנפקה של 5 מיליארד. על פי החברה, הסיכויים להנפקת מניות בטווח זה של מחירים הוא 10 ל-11.

לפי חלק מהדיווחים, אלביישן רכשה 120 מיליון דולר ממניות הרשת החברתית ביוני 2010, ולפי דיווחים אחרים היא השקיעה עד כ-270 מיליון דולר.

על פי התשקיף שפורסם שלשום, פייסבוק שואפת לגייס 5 מיליארד דולר. לפי ההערכות, ההנפקה תתבצע לפי שווי שעשוי לנוע בטווח שבין 50 ל-100 מיליארד דולר.