האיחוד האירופי לגוגל: "עצרו את תנאי השימוש החדשים"

הנציבה המשפטית של האיחוד האירופי קראה לגוגל לדחות את מועד החלת תנאי השימוש החדשים עד לבירור השלכותם ■ הקריאה באה לאחר מכתב ששלחו כמה רשויות באירופה למנכ"ל גוגל בעניין

ממשלות באירופה, יחד עם מספר גורמים משפטיים, קוראים לגוגל לעצור את השינויים החדשים בתנאי השימוש באתרים של גוגל עד שתושלם בדיקה של הגורמים הרלוונטים לגבי השפועתיהם של התנאים החדשים על פרטיותם של האזרחים. המהלך של ממשלות אירופה הינו חלק ממאמץ כולל של הממשלות ביבשת להפוך את ההגנה על הפרטיות בכל האתרים למובנים יותר ויעילים יותר.

הנציבה המשפטית של האיחוד האירופי ויוויאן רידינג קראה לרשויות ברחבי אירופה לוודא שתנאי השימוש החדשים של גוגל "עומדים בכל החוקים של האיחוד האירופי, במיוחד אלה הנוגעים לפרטיות". הקריאה של רידינג באה בהמשך למכתב שנשלח בשם מספר רשויות להגנה על המידע ברשת לגוגל ביום חמישי ובהן מבקשות ממנה לדחות את מועד החלת התנאים החדשים, שהיה מתוכנן ל-1 במארס, עד שתושלם בדיקת השלכות המהלך על המשתמשים.

במכתב שנשלח אישית ללארי פייג', המנכ"ל של גוגל, נכתב, "אנחנו מבקישם ממך להורות על דחייה במועד כניסתם לתוקף של התנאים החדשים, על מנת למנוע חוסר הבנה באשר למחוייבותה של גוגל כלפי בטחון המידה של המשתמשים שלה ברחבי העולם ובאיחוד האירופי בפרט".

גוגל הודיעה בסוף חודש ינואר על כוונתה לאחד כ-60 מסמכי תנאי שימוש שונים שהיו קיימים באתרים ושירותים שונים השייכים לגוגל אל תוך מסמך אחד שיחול על כל האתרים והשירותים שלה וינוסח בצורה קלה וברורה יותר למשתמשים ושיעמוד גם בדרישות הרגולטוריות של האיחוד האירופי וארגונים דומים בעולם.