שי אבוטבול תובע 5,487,789 שקל מהפועל ת"א

קשר המועדון טוען כי הקבוצה ובעליה, אלי טביב, לא עומדים בזיכרון דברים שנחתם בין הצדדים בגין חוזה עד לתום עונת 2015/16

שחקנה של הפועל תל-אביב, שי אבוטבול, הגיש היום (א') תביעה למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, באמצעות משרד עורכי דין מטרי, מאירי ושות', נגד המועדון ובעליו, אלי טביב, בגין אי-קיום הסכם מחייב שנחתם לטענתו בין הצדדים.

סכום התביעה הכולל עומד על 5.48 מיליון שקל - שכרו של הקשר עד תום תקופת החוזה שנקבע לעונת 2015/16.

‏בכתב התביעה מציין הקשר בן ה-29 כי בתחילת העונה הנוכחית, ב-11 באוגוסט 2011, נחתם מולו זיכרון דברים בנוגע לשדרוג חוזהו הקיים בהפועל. בזיכרון הדברים נקבע כי אבוטבול ירוויח בעונה הקרובה 75 אלף אירו נטו שכר בסיס, בנוסף לפרמיות בסכום זהה (לפי תחשיב של צבירת 60 נקודות ליגה).

על-פי ההסכם, היה אמור שכרו של אבוטבול לצמוח בהדרגה מדי שנה, עד לכדי שכר בסיס של 109,807 אירו נטו בעונת 2015/16, בנוסף לפרמיות בגובה 1,830 אירו לכל נקודת ליגה.

כמו כן, הוסכם בין הצדדים כי אבוטבול יהיה זכאי בכל עונה למענק אליפות בשווי 50 אלף אירו נטו, ל-5,000 אירו בונוס בגין סיום העונה במקום שמבטיח השתתפות במפעל אירופי, ולמימון מלא של הוצאות רכב חדש עם מנוע של 1,600 סמ"ק לפחות.

אבוטבול טוען כי על-אף הפצרות חוזרות ונשנות, לא הואילו בקבוצה להפקיד בבקרה התקציבית את החוזה החתום עליו סוכם עמו בזיכרון הדברים, והשתמשו במכוון בטקטיקה של מריחת זמן.

"נראה כי הנתבעת מבקשת לנהוג במקרה זה בשיטה שבה היא מתנהלת בתקופה האחרונה, לפיה היא חותמת על הסכם או התחייבות לתשלום; אינה מקיימת את התחייבויותיה; מנהלת משא-ומתן בניסיון לשפר את התנאים שסוכמו; ולבסוף אינה מגיעה לסיכום כלשהו ומאלצת את הצד שכנגד לנקוט נגדה בהליכים משפטיים", נאמר בכתב התביעה. "בדרך זו דוחה הנתבעת את קיום התחייבויותיה, כנראה מתוך תקווה שהצד שכנגד 'ישבר' ויסכים לוותר על חלק מהסכומים להם הוא זכאי".

אבוטבול ממשיך בינתיים לקבל שכר לפי החוזה עליו חתם ב-2009, המבטיח לו שכר בסיס של 341 אלף שקל (ברוטו) לעונה, לא כולל פרמיות ומענקים.

‏נציין כי שחקן נוסף בהפועל שצפוי להגיש בקרוב תביעה נגד הבעלים אלי טביב והמועדון הוא טוטו תמוז, חלוץ הקבוצה, שטוען כי מעברו בחלון ההעברות לקבוצת מונאקו הצרפתית טורפד בצורה לא חוקית.