משפחת שלי תתפוס את פילת ברכישת צבירן ייעוץ

חוסר הוודאות בענייניה של חברת משאבי האנוש פילת גרופ נמשך ■ לפיכך, משפחת שלי מבעלי העניין בחזרה ייתכן ותסייע לפילת ברכישת "צבירן ייעוץ סקרים" בכ-22 מיליון שקל

חוסר הוודאות בענייניה של חברת משאבי האנוש פילת גרופ (עד לאחרונה פילת טכנולוגיות) נמשך, אולם למרות מצבה, מי שעשוי לגרוף הון מהסכם שחתם מולה בספטמבר האחרון הוא פרופסור משה צבירן, שסיכם על מכירת החברה שייסד, "צבירן ייעוץ סקרים", לפילת, במהלך שאמור להזרים לכיסיו סכום עתק של כ-22 מיליון שקל.

כצפוי, בשל הבעיות הפיננסיות והפרסונליות שאיתן פילת מתמודדת, היא לא מצליחה להשלים את העסקה לרכישת החברה של פרופסור צבירן, וכעת נחלצה לעזרתה משפחת שלי, המחזיקה באמצעות חברת שלי-אפשטיין השקעות כ-7.5% מהונה של פילת.

בשבוע שעבר עדכנה פילת כי חתמה על הסכם להכנסת משפחת שלי במקומה בהסכם לרכישת מניות צבירן, זאת לאחר שנכשלה מלהשיג מימון למימושה.

בסך הכול תכננה פילת להשקיע 8.5 מיליון שקל ברכישת צבירן, כשלפי הלו"ז שנקבע בין הצדדים, פילת הייתה אמורה לשלם לצבירן 5.15 מיליון שקל תמורת 60% מהמניות בתחילת השנה, אולם לא עשתה זאת.

את עיקר יתרת הסכום, כ-12 מיליון שקל, אמור לקבל צבירן בעיקר באמצעות דיבידנד שיועבר לידיו ערב השלמת העסקה, זאת נוסף למשכורות ודיבידנד שלאחר העסקה.

כעת, כאמור, שלי-אפשטיין תיכנס בנעליה של פילת, והמועד הראשון להשלמת רכישת 60% מצבירן שטרם בוצע על-ידי פילת, נקבע עד סוף מארס, והיתר עד סוף השנה, זאת כשלפילת אופציה לרכוש מאוחר יותר את מניות צבירן בחלקן או במלואן.

בפילת ציינו, כי "בכוונת פילת ושלי-אפשטיין לבחון חתימה על הסכם לשיתוף פעולה בין צבירן לבין פילת, מתוך כוונה ורצון להביא לשיתוף פעולה בתחום העיסוק של צבירן ושל פילת".

צבירן אמר היום: "אין לי בעיה שפילת העבירו את העסקה לבעל המניות. הם עסוקים כרגע בהתמקדות בליבת העסקים שלהם, ואני חושב שזה צעד נכון גם להם וגם לנו".