מימן הורה על פיטורי עשרות עובדים באמפל ובמרחב

זאת על רקע הסדר החוב שהוא מנסה לגבש בחברת ההשקעות ■ אמפל: "במסגרת הבקשה לדחיית חוב בשנתיים, התחייבה החברה לבצע תוכנית התייעלות ביוזמתה"

אחרי הקיצוצים בערוץ 10 שבשליטתו, פועל יוסי מימן להידוק החגורה גם בזרוע הפעילות המרכזית שלו, שאף היא נתונה בקשיים חמורים. ל"גלובס" נודע, כי בשבועות האחרונים פוטרו עשרות עובדים בחברת ההשקעות הציבורית אמפל ובחברה האם-שלה, מרחב, במסגרת קיצוץ רוחבי שעליו הורה בעל השליטה. ככל הידוע, הקיצוצים אינם כוללים את החברה-הבת של אמפל, גדות מכליות - הנכס התפעולי העיקרי שבשליטתה.

בתגובה נמסר היום מאמפל: "במסגרת בקשת אמפל לדחיית חוב בשנתיים ללא 'תספורת', התחייבה החברה ביוזמתה לבצע תוכנית התייעלות. החברה החלה ביישומם של צעדי ההתייעלות כבר עתה".

בשבוע שעבר הציע מימן למחזיקי האג"ח של אמפל תשלום מותנה של 100 מיליון שקל בגין החזקותיו האישיות (8.1%) ב-EMG - החברה שהקימה את צינור ממצרים לישראל, ואשר אמפל מחזיקה ב-12.5% ממניותיה (מניות שרכשה מידי בעל השליטה, מימן, תמורת סכום של כמיליארד שקל).

במסגרת הצעה שהגישה אמפל למחזיקי האג"ח שלה (שלהם היא חייבת 870 מיליון שקל), מבקשת החברה לדחות את פירעון קרן האג"ח בשנתיים. בנוסף, מימן הציע - כפיצוי לדחייה בתשלומי הקרן, לעבוד ללא שכר בשנתיים הקרובות. ב-6 השנים האחרונות משכו מימן ויד ימינו בחברה, סמנכ"לית הכספים, אירית אילוז, שכר בעלות של כ-80 מיליון שקל מאמפל.

הפיצוץ ה-12 בסיני

היום (א') קיבלו המשקיעים באמפל תזכורת לטיבו של הפיצוי שהציע להם מימן: אמפל דיווחה הבוקר, כי בלילה שבין שבת לראשון אירע פיצוץ נוסף - ה-12 במספר בתוך שנה, בצנרת המצרית המספקת גז ל-EMG, כ-3 ק"מ מדרום למתקני החברה באל-עריש.

בשל הפיצוץ נעצרה הזרמת הגז ממצרים לישראל, לאחר שחודשה רק לפני כשבועיים בקצב נמוך. נכון להיום טרם ניתן להעריך מהי מידת הנזק שנגרם לצנרת הגז, ומהו משך הזמן שיידרש לתקנה. בתגובה ירדה היום במהלך המסחר מניית אמפל ב-3%, והחברה נסחרת בשווי של כ-70 מיליון שקל בלבד. בשלוש סדרות האג"ח של אמפל נרשמות ירידות של 2%-4%, והן נסחרות ב"תשואות זבל" של עד 85%.

EMG הייתה אמורה לחלק ב-2011 דיבידנד ראשון לבעלי מניותיה, שצריך היה לשמש כמקור עיקרי לפירעון איגרות החוב שהנפיקה אמפל. בעקבות השיבושים באספקת הגז ממצרים, והערפל סביב עתידה של החברה, אמפל לא שילמה את תשלום הקרן לאג"ח ב', שהייתה אמורה לשלם בשבוע שעבר, ותחת זאת שילמה למחזיקים רק את הריבית.

הפיצוי למחזיקי האג"ח אינו ודאי, כיוון שרק אם בעלי המניות של החברה יקבלו בעתיד תשלום מ-EMG - בין אם בדרך של חלוקת דיבידנד, או כתוצאה מהתביעה המשפטית שמנהלת אמפל כנגד ממשלת מצרים - יעביר מימן למחזיקי האג"ח את הפיצוי.