למה זינקה מניית רוזטה ג'נומיקס ביותר מ-100% בשבועיים?

מבדיקת "גלובס" עולה כי אחד מבעלי המניות המוסדיים בחברת הביומד, קרן השקעות ששמה Perkins Capital Management, שילשה את השקעתה והגיעה להחזקה של 20.9%

משקיעי הביומד בוודאי הבחינו במה שקרה בשבועיים האחרונים במניית רוזטה ג'נומיקס (Rosetta Genomics), אחת מחברות הביומד הישראליות הכושלות שהונפקו בשוק ההון האמריקני. החברה קרסה בתחילת ינואר למחיר שפל כמעט זניח של 18 סנט, לאחר 3 שבועות התאוששה למחיר של 27 סנט, ולאחר עשרה ימים נוספים, ובתוך יום מסחר אחד, הכפילה שוויה ונסגרה על מחיר של 55 סנט.

קפיצות של עשרות עד מאות אחוזים במניות של חברות ביומד הן אמנם דבר שבשגרה, אך במקרה של רוזטה ג'נומיקס לקפיצה הזו יש הסבר די פשוט, ומקורו אינו בספקולציה כזו או אחרת על התפתחות חיובית בחברה. מבדיקת "גלובס" עולה כי אחד מבעלי המניות המוסדיים בחברה, קרן השקעות ששמה Perkins Capital Management, שילשה השקעתה בחברה, והגיעה להחזקה של 20.9% (כולל אופציות) מההון - החזקה שהופכת אותה לבעלת המניות הגדולה בחברה.

Perkins לא אותתה בדיווחה האחרון כי בכוונתה להפוך לאקטיביסטית, וזה אומר שהשקעתה בחברה הישראלית היא פיננסית נטו. כך או אחרת, ולא במפתיע, מניית רוזטה ג'נומיקס כבר הספיקה לסגת אחורה מהמחיר אליו נסקה לפני עשרה ימים, וכרגע ניתן לרכוש אותה תמורת 30.4 סנט ולא יותר. שווי החברה, שפיתחה אלגוריתם ממוחשב לגילוי רצפים של מיקרו RNA ככלי לאבחון וטיפול במחלות, עומד כרגע על 2.3 מיליון דולר, לאחר שבשנה האחרונה איבדה המניה 91% משוויה.

רוזטה הונפקה בפברואר 2007, וזה אומר שבימים אלה היא "חוגגת" 5 שנים להפיכתה לציבורית - ולא מדובר בדיוק בחגיגה שמחה. המניה איבדה מאז ההנפקה את מלוא שוויה, ושרפה את כל ההון שגייסה - 30.2 מיליון דולר.