מיסז'ניקוב: הממשלה תאשר 850 מ' ש' לתיירות בים המלח

אופיר אקוניס, יו"ר שדולת התיירות בכנסת: "תעשיית התיירות בארץ שמעסיקה כ-140 אלף עובדים בכל הארץ בעיקר בפריפריה מניעה את המשק ותורמת מאוד לתדמית ישראל בעולם"

שדולת התיירות בכנסת התכנסה הבוקר במעמד ח"כ אופיר אקוניס, ח"כים נוספים ונציגים מכלל תעשיית התיירות לרבות מלונאים, סוכני נסיעות, מורי דרך, תעופה, מסעדות, השכרת רכב, מועצות אזוריות ועוד.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב אמר כי אתמול בלילה התקבלה ההחלטה לגבי פיתוח ים המלח. "ביום א' הקרוב אביא החלטת הממשלה להזרמת 850 מיליון שקל לפיתוח תיירותי כמענק תיירותי ולפיתוח אטרקציות ושיקום נזק סביבתי בים המלח ותוך 5 שנים ייבנו בים המלח 2750 חדרי מלון", אמר השר.

עוד הוסיף השר בשדולה: "שנת 2011 לא היתה קלה. סיימנו עם 3.5 מיליון תיירים כמו בשנת 2010 למרות בעיות בשלושה נדבכים: נדבך 1: האירועים במדינות ערב סביבנו. נדבך 2: המשבר הכלכלי באירופה. נדבך 3: התחזקות השקל ".

אופיר אקוניס, יו"ר שדולת התיירות, אמר בפתח הדברים כי צדק חברתי זה שלאדם המתגורר בדימונה, או בגליל העליון תהיה עבודה במלונאות. "תעשיית התיירות בארץ שמעסיקה כ-140 אלף עובדים בכל הארץ בעיקר בפריפריה מניעה את המשק ותורמת מאוד לתדמית ישראל בעולם. הכרה בתיירות ובמלונאות כתעשייה בעדיפות לאומית גבוהה היא המשימה שלנו", אמר אקוניס.

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, אמר בשדולה כי כדי ליצור בארץ סביבת עסקים רווחית ואוהדת למלונאות יש לבטל אפליית הענף הקיימת כיום במשק ואמר כי הגיע הזמן לתקן מצב זה ולהעמיד תעשיה זאת בשורה אחת עם התעשיות המועדפות ביותר".