קידוח "תנין 1": דוח כמות הגז הטבעי יפורסם תוך 60 יום

נובל אנרג'י:"יש הצדקה לבחינה ואמידה של כמות המשאבים הכוללת של גז טבעי במאגר" ■ הסתברות של 62% למציאה של תגלית גז בגודל של 1.2 TCF

שותפויות החיפושים שבשליטת יצחק תשובה, "אבנר " ו"דלק קידוחים", דיווחו היום (ג') כי דוח המשאבים של קידוח "תנין 1" יפורסם תוך חודשיים. בתחילת השבוע דווח כי בקידוח "תנין 1" שנערך ברישיון "אלון", כ-120 קילומטר צפון מערבית לחיפה, נמצא, בהתאם להערכות המוקדמות, מאגר גז בהיקף של 1.2 TCF (טריליון רגל מעוקב). מדובר בכמות גז הגדולה במעט מכמות הגז שנמצאה במאגר הגז "ים-תטיס", אשר מספק את צורכי הגז של ישראל משנת 2004, וצפוי להתרוקן השנה.

השותפות מודיעות היום כי להערכת המפעילה, נובל אנרג'י, כמות הגז הטבעי שנתגלתה בקידוח, מצדיקה בחינה ואמידה של כמות המשאבים הכוללת של גז טבעי במאגר וכן ביצוע בחינה ואמידה של כמויות הגז הטבעי הניתנות להפקה כלכלית. דוח המשאבים יפורסם, כאמור, תוך 60 יום.

השותפויות מודיעות כי בשלב זה מדובר בהערכות בלבד של המפעילה, אשר לגביהם לא קיימת עדיין וודאות. "השותפות לא ביצעה בדיקה עצמאית של ההערכות ואלה צפויות להתעדכן ככל שיצטבר מידע נוסף, לרבות כתוצאה מהמשך ניתוח ממצאי הקידוח ו/או מביצוע קידוחי הערכה (אם וככל שיבוצעו) ו/או כתוצאה ממכלול של גורמים הקשורים בפרויקטים של חיפושים והפקה של גז טבעי", הודיעו השותפויות.

נזכיר, קידוח "תנין 1" נעשה לעומק של כ-5,500 מטר, ועל פי דוח חברת NSAI , שעיבדה את הסקרים הסיסמיים התלת-ממדיים שנעשו בו, ושאותו פרסמו השותפויות בסוף חודש אוגוסט, ניתנה הסתברות של 62% למציאה של תגלית גז בגודל של 1.2 TCF. הקידוח ממוקם מצפון לתגלית "תמר", ומכיל שכבות גיאולוגיות הדומות לאלו שקיימות בתגלית הגז הגדולה.