משרד יגאל ארנון צירף 17 עורכי דין ו-5 שותפים חדשים

עו"ד גיל אורן: "יגאל ארנון התנגד בעבר לגידול המשרד, אבל אנו חווים גידול טבעי"

בשבוע שעבר פרסמה חברת דן אנד ברדסטריט את הדירוג השנתי של משרדי עורכי הדין בארץ לפי גודלם. על-פי הדירוג, משרד יגאל ארנון, המונה 126 עורכי דין, נמצא במקום החמישי בגודלו בארץ.

עבור הפירמה הוותיקה לא מדובר בהפתעה. זה שנים היא מדורגת בצמרת משרדי עורכי הדין, ובאחרונה קצב התרחבותה הלך והתעצם. בחודשים האחרונים צירף המשרד 5 שותפים חדשים ו-17 (!) עורכי דין.

לדברי השותף במשרד, עו"ד גיל אורן, הסיבה המרכזית להמשך התרחבות המשרד היא התווספות של תחומי פעילות חדשים, כמו תחום איכות הסביבה, שאותו מוביל עו"ד אורן רוט; תחום "התחדשות עירונית", בראשות עו"ד אדם שפרוך; ותחום של ניהול עושר משפחתי, בהובלת עו"ד יובל שלהבת.

- מה הם הנושאים המרכזיים שבהם התמקד המשרד בשנה האחרונה?

אורן: "משרד כמו יגאל ארנון מטפל באופן טבעי בכמות עצומה של תיקים מדי שנה, חלקם מורכבים מאוד, אחרים גדולים, ורובם לא תקשורתיים. בין הנושאים שמשכו תשומת-לב תקשורתית לאחרונה ניתן למנות את עסקת רכישת חברת בריטיש ישראל על-ידי מליסרון; רכישת השליטה בכביש 6 (חוצה ישראל) על-ידי קרן תשתיות; ועסקאות ההמשך, רכישת מירס על-ידי הוט, דחיית התובענה הייצוגית נגד Google בענייני הספרים, וקבלת פסק דין תקדימי נגד 'דייר סרבן' בעסקת פינוי-בינוי של חברת אזורים".

- מהי הסיבה לגידול הנמשך של משרדי עורכי הדין הגדולים, והאם הוא בא על חשבון המשרדים הבינוניים והקטנים?

"הסיבה היא שקיימת פעילות ערה של מיזוגים וצירוף קבוצות עבודה למשרדי עורכי דין, המייצרים מגמת התרחבות של משרדים תוך התייעלות פנימית, דבר שאיננו מעיד בהכרח על גידולו של השוק בכללותו.

"הגידול הוא פונקציה של מספר גורמים: ראשית, רצון של יותר משרדים לתת מענה של one stop shop, דבר שמחזק את מגמת המיזוגים עם משרדים בעלי התמחויות ייחודיות. שנית, הרצון לבלוט בדירוגים כל עוד הם מתמקדים בכמות ולאו דווקא באיכות; ושלישית, קיים בארץ שגשוג כלכלי עם מיקוד על פעילות בינלאומית, שיוצרים יתר ביקוש למשרדים גדולים.

"הפרמטר השלישי עלול לבלום את מגמות הגידול בתקופה הקרובה. זאת, על רקע המשבר העולמי, שיביא לכך שמשרדים שיתמזגו ינצלו זאת לפיטורי ייעול. מגמת המיזוגים באה על חשבון המשרדים הבינוניים והקטנים, אלה שאינם בעלי יתרון בולט בתחומי נישה".

- עד לאן הפירמה שואפת לגדול?

"מייסד המשרד, עו"ד יגאל ארנון, התנגד בעבר - החל משלב מסוים - להמשך גידול המשרד. אבל החיים 'עשו את שלהם', ואנחנו חווים גידול טבעי, שנובע בין היתר מלחצים לשלב במשרד אנשים מצוינים שמתמחים בו. עם זאת, מעולם לא קבענו יעד כמותי, וגודל המשרד יהיה מן הסתם פועל יוצא של המטרות שהצבנו לעצמנו - להיות משרד מוביל המעניק שירות מקצועי מהמעלה הראשונה".

המצטרפים והמשודרגים

5 השותפים החדשים במשרד יגאל ארנון הם: עו"ד חניטל בילינסון-נבון (32), ליטיגטורית המתמחה בתובענות ייצוגיות, בביטוח ובתקשורת; עו"ד דניאל גרין (43), המתמחה בדיני קניין רוחני; עו"ד אורן רוט (34), המתמחה בדיני מכרזים ובליטיגציה אזרחית ומסחרית; עו"ד רו"ח אופיר לוי (38), המתמחה במתן ייעוץ מס ללקוחות בישראל ובחו"ל, שעמד עד כה בראש מחלקת המסים במשרד עורכי הדין מ. זליגמן.

בד-בבד, צירף המשרד גם 17 עורכי דין חדשים. עו"ד אורלי רוטנברג, עוסקת בעריכת חוזים בתחום המסחרי; עו"ד הגר מואב, עוסקת בליווי משפטי לרשויות ציבוריות וממשלתיות; עו"ד נעם מאיר, מייצג קרנות הון סיכון ישראליות וזרות; עו"ד תור בוסיאן, מתמחה בתחום המקרקעין; עו"ד יהונתן עתיר, מייצג חברות וחברות היי-טק; ועו"ד אליעזר רוזנבלט, עוסק בדיני תאגידים, משפט מסחרי, מימון והסכמי רישיון.

עורכי דין נוספים הם: עו"ד נועם אנק, העוסק בתחום המיזוגים וגיוסי הון; ויקירה גבאי, גיתית רמות-אדלר ורועי שראל, העוסקים בתחום הליטיגציה המסחרית.

כן הצטרפו למשרד עורכי הדין אריק ספינדל, אבי אנושי, יהודית ביטון, גיא שגיב, גיא לכמן, רועי תמיר, ומיכה טולמן.

הנבחרת החדשה של ארנון / צלם: איל יצהר
 הנבחרת החדשה של ארנון / צלם: איל יצהר