"בטר פלייס" מגייסת עובדי קבלן בעמדות הטעינה

דווקא החברה שחרתה על דגלה את הסיסמה "להפוך את העולם למקום טוב יותר" מתכוונת להעסיק עובדים באמצעות חברת קבלן עבור תחום שבהחלט ניתן לראות בו כתחום ליבה

זכותו של המעסיק להגדיר מהי ליבת העסק ולהוציא למיקור חוץ תחומים שאינם חלק מאותה ליבה - זו הטענה המרכזית של משרד האוצר ושל איגוד לשכות המסחר, בסוגיית עובדי הקבלן בישראל. בפועל, מעסיקים רבים נוהגים להעסיק עובדי קבלן גם בתחומי הליבה, והדוגמה הבולטת והמפתיעה ביותר היא זו של בטר פלייס, שבבעלות שי אגסי והחברה לישראל. ל"גלובס" נודע כי דווקא החברה שחרתה על דגלה את הסיסמה "להפוך את העולם למקום טוב יותר", חברה שעוסקת בתשתית להחלפת סוללות עבור רכבים חשמליים, מתכוונת להעסיק עובדים באמצעות חברת הקבלן מנפאוור עבור תחום שבהחלט ניתן לראות בו כתחום ליבה.

בימים אלה מגייסת החברה עובדים שיועסקו דרך חברת קבלן כנציגי שירות ותפעול להחלפת הסוללות של הרכבים החשמליים. העובדים יועסקו בתחנות הטעינה שכבר הוקמו, בקרית גת, בבית שאן, במחניים, בעפולה וביקנעם. בפרסומים של החברה נאמר כי מדובר בתפקיד "עם אחריות ואתגר רב הן ברמת השירות והן ברמת התפעול של תחנת ההחלפה". מודעות הדרושים של בטר פלייס גם מפרטות את תחום האחריות של העובדים שיגויסו לתפקיד.

"זכויות סוציאליות נשמרות"

בין השאר נאמר בפרסומים כי התפקיד כולל אחריות על מתן שירות פרונטלי ללקוחות החברה בתחנות ההחלפה, אחריות על כלל הפעילות בתחנה, משמעת עצמית, אסרטיביות וכן "אמונה בחזון החברה". רק מהשורה התחתונה של פרסומי בטר פלייס, תחת הסעיף "הערות", מתברר כי העסקת העובדים היא "דרך חברת קבלן". גם זה סוג של חזון.

מבטר פלייס נמסר כי "החברה החלה לפעול לפני ארבע שנים וגייסה עד היום יותר מ-500 עובדים בישראל, וממשיכה במגמה זאת. אשר לגיוס אחראי תחנות החלפה, מדובר במשרה זמנית מאחר שהתחנות יעבדו לאחר ההשקה ללא התערבות מפעיל. מובן שלאור ההתפתחות של החברה בכלל ושל מערך תחנות ההחלפה בפרט, נשלב בעתיד (כעובדי חברה) חלק מאנשים אשר כבר גויסו והוכשרו. בהעסקת עובדי הקבלן באמצעות חברת כוח האדם מנפאוור אנחנו מבטיחים שכל הזכויות הסוציאליות של העובדים נשמרות במלואן. חשוב לציין כי למערך זה צירפנו גם את תב"ת (תנופה בתעסוקה) - גוף של הג'וינט ומשרד תמ"ת, ויחד אנו שואפים לשלב בגיוס אנשי פריפריה ועובדים ממגזרים שונים.

יצוין כי בטר פלייס אכן מעסיקה כ-500 עובדים כעובדים מן המניין, וגם כיום היא מפרסמת מודעות דרושים למגוון תפקידים המיועדים לעובדי חברה ולא לעובדי קבלן.