תגובות לטיהור אילנה דיין: "תחקיר - לב ליבה של העיתונות"

מערכת "עובדה" בעקבות פסק הדין של העליון:"פסק הדין אישר את מה שטענו לאורך כל הדרך - שהכתבה היתה אמת ולא הוציאה דיבה, עד כדי כך פשוט"

העיתונאית אילנה דיין וצוות תוכניתה "עובדה", המשודרת כיום בשידורי קשת, קיבלו בשמחה רבה את פסק הדין של בית המשפט העליון בפרשת סרן ר'.

ממערכת "עובדה" נמסר כי "אנו שמחים שבית המשפט העליון קיבל במלואו את ערעורה של דיין ודחה את הטענות הנוגעות לכתבה. אנו מברכים על שבית המשפט שב ועיגן בפסיקתו עקרונות יסוד בכל הנוגע לחופש הביטוי - עקרונות שהתעלמות מהן היתה מהווה פגיעה אנושה בתפקודה החיוני של העיתונות החוקרת בישראל".

גורמים במערכת "עובדה" ציינו כי פסק הדין אישר את מה שטענו לאורך כל הדרך - "שהכתבה היתה אמת ולא הוציאה דיבה, עד כדי כך פשוט".

עו"ד גיורא ארדינסט, שייצג את דיין בערעור לבית המשפט העליון, אמר כי תוצאותיו של פסק הדין הן "דרמטיות". לדבריו, "בית המשפט העליון קבע לראשונה כי לעיתונאי ולכלי תקשורת יש הגנה מיוחדת בפרסום, וכי הליכים משפטיים המתנהלים בעניינו של אדם אינם שוללים את חובת הדיווח העיתונאי. השופטים גם הבהירו את משמעות המונח 'אמת לשעתה'. פסק הדין קובע כי תחקיר עיתונאי הוא חשוב, הוא לב-לבה של העיתונות. יש מרווח נשימה לתחקיר עיתונאי, אין דרישה לדייק בכל פרטי הפרטים כפי שנדרש מבית המשפט".

ארדינסט הוסיף כי לאחר פסק דינו של המחוזי בפרשה זו, לפני כשנתיים, "הרגשתי תהליך של סירוס אמצעי התקשורת. הם מתו מפחד. אם פסק הדין היה נותר על כנו, היינו מפסיקים לראות תוכניות תחקירים בטלוויזיה, ונשארים רק עם ריאליטי. העיתונות החופשית קיבלה היום חיזוק משמעותי, בפסק דין מכונן ודרמטי".