תעוזה מוכרת לאלפרד מאן מניות ביוסנס בכ-3.3 מיליון דולר

העסקה נעשתה לפי שווי של כ-220 מיליון דולר, המהווה עליה של 15% מהערכת השווי של ביונס, שנעשתה בסוף שנת 2010

תעוזה, קרן הון סיכון המשקיעה בחברות עתירות ידע, בעיקר בתחומי התקשורת, מדעי החיים, תוכנה, IT ושבבים, מדווחת היום על מימוש אופציות PUT למכירת מניות של חברת ביונס בסכום של כ-3.27 מיליון דולר לאלפרד מאן.

העסקה נעשתה לפי שווי של כ-220 מיליון דולר, המהווה עליה של 15% מהערכת השווי של ביונס, שנעשתה בסוף שנת 2010. במסגרת העסקה, תעוזה קיבלה גם אופציה לקנות את המניות במחיר המימוש לתקופה של שנתיים. לאחר השלמת העסקה, תחזיק תעוזה ב-3% ממניות ביונס אשר שוויין עומד על כ-5.6 מיליון דולר.

לדברי אבי קרבס, מנכ"ל תעוזה : "תעוזה ממשיכה ביישום האסטרטגיה שלה למימוש עקבי בחלק מהאחזקות שלה אשר צמחו לשווים משמעותיים ובכך להציף ערך לבעלי המניות שלה. לצד מימושים אלו אנו ממשיכים להשקיע ולהתרכז בפעילות בכמה חברות שלנו בהן אנחנו רואים התקדמות עיסקית משמעותית, תוך כדי עליות שווי וכניסה של משקיעים חדשים. תעוזה קיבלה את המניות בחברת ביונס בעת שהחברה התאחדה עם נ.א.ס.ס, ובתמורה לחלק ממניות נ.א.ס.ס שהחזיקה תעוזה. מימוש מניות ביונס הוא שלב נוסף בעסקת המכירה של נ.א.ס.ס, שתעוזה הייתה ממייסדיה".

חברת ביונס עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות לשחזור תפקוד של חלק מהפונקציות של הגפיים עבור נכים שנפגעו משבץ מוחי או מפגיעה בחוליות העליונות של עמוד השדרה. החברה מייצרת מוצרים ליד ולרגל המאפשרים הפעלת השרירים באיברים המשותקים, באמצעות טכנולוגיה ייחודית. מוצרי החברה קיבלו אישור FDA לשיווק בארצות-הברית ואישור CE לשיווק באירופה. ביונס מפתחת מוצרים נוספים בתחום השיקום הנוירולוגי ומוצרים לטיפול בכאבים כרוניים. יו"ר ביונס הוא אלפרד מאן.