לא רק לאלפיון העליון: מסך טלוויזיה 60 אינץ' ב-13,000 שקל

בעוד שמסכי הטלוויזיה גדלים, המחירים יורדים ■ עדיין לא מדובר בסכומים עממיים, אבל אפשר כבר למצוא מציאות ■ "גלובס" מסמן את המסכים האטרקטיביים

בדרך כלל אנחנו רוצים טלוויזיה גדולה, עדיף גדולה ככל האפשר. יצרניות הטלוויזיה יודעות את זה, והן מציעות כל הזמן דגמים חדשים שרק ממשיכים לגדול.

אם לפני תקופה מסוימת טלוויזיות בגודל 42 או 47 אינץ' היו פסגת המסכים בסלון, היום מדובר ב-55 אינץ' ויותר, כאשר המטרה של היצרניות היא שהמסך יהיה כמה שיותר גדול, בהתאם למגבלות הפיזיות של הסלון.

למה בעצם אנשים רוצים מסך כל כך גדול בסלון שלהם? אולי משום שטבע האדם הוא תמיד לרצות יותר. בכל אופן, אין ספק שהרצון של אנשים למסכים גדולים מספק להם חוויה, שפעם היה אפשר לקבל רק בבתי הקולנוע.

אבל במציאות של היום, בתי הקולנוע בארץ לא תמיד מציגים איכות תמונה חדה, והגודל של המסכים באולמות הלא מרכזיים, פשוט גורם לצופה להצטער על עלות הכרטיס שהוא שילם עבור התענוג - עלות שמגיעה גם ל-50 שקל לכרטיס.

צגי הטלוויזיה הענקיים בסלון מספקים את החוויה שפעם היה אפשר לקבל רק בבתי הקולנוע. זאת בזכות שירותי VOD, הורדות הסרטים הפיראטיים וכותרי הבלו-ריי, לצד איכות תמונה, ובהרבה מקרים גם סאונד, שמספקים לצופים חוויה אף יותר טובה מזו שהיו מקבלים באולמות הקולנוע בתשלום.

הם יושבים בסלון הביתי בעיתוי הנוח להם, מבלי שיתר הצופים מפריעים ובלי לצפות בפרסומות, והפופוקורן עולה להם שני שקלים במקום 30.

העיצוב שחוסך מקום על הקיר

אבל יש עוד סיבה שאנשים עוברים היום ממסכי ה-42 אינץ' ל-50 אינץ' ומעלה, וזו קשורה דווקא לעיצוב של הטלוויזיות החדשות. הטרנד בדגמים שונים של מסכים, כמו אלה של סמסונג ו-LG, הוא להקטין את המסגרות של המסכים למסגרות דקות במיוחד.

התוצאה היא שבאותו שטח שהיתה פעם מסגרת, ניתן להגדיל את המסך ולא לבזבז שטח מיותר במוצר וגם על הקיר.

אגב, אותה שיטה פועלת היום גם במסכים של טלפונים סלולריים ושל לפטופים. אם מסגרת הייתה פעם חלק מהעיצוב, היום מסגרת דקיקה עד כזו שלא מורגשת, נחשבת ליפה ועתידנית יותר.

עדיין בהתחלה

תחום המסכים הגדולים מעל 60 אינץ', עדיין נמצא בחיתוליו בארץ, כאשר יצרניות כמו טושיבה, לווה , JVC ופיליפס בכלל לא מציעות דגמים ברמה הזו. לעומת זאת, המבחר אצל חברות אחרות יחסית דל, אבל הכיוון הוא התפתחות של התחום הזה.

"נכנסנו לתחום המסכים הגדולים לפני למעלה מ-5 שנים עם מסכי 65 ו-103 אינץ'", אומר מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית, נציגת פנסוניק בארץ. "מסכים של 65 אינץ' זה מוצר לאדם פרטי ולא רק לאנשים בכפר שמריהו. צרכן ישראלי שרוצה לראות טוב, כדאי לו להתאמץ וללכת על מסך בגודל 65 אינץ' ולא על מסך קטן של 50 אינץ'". אחת הסיבות שאנשים החלו לאמץ אפילו מסכים מעל 55 אינץ' היא המחיר, שהפך לדברי אלמליח להגיוני יותר. "התחלנו עם מסכי 65 אינץ' במחיר של 55 אלף שקל, היום הם עולים 35 אלף שקל".

פנסוניק VX20085

גודל: 85 אינץ'. טכנולוגיה: פלזמה. תלת-ממד: כן. מחיר: 239,000 שקל.

פנסוניק היא היחידה בארץ שמוכרת מסך שעבר את רף ה-100 אינץ', ויש אפילו ישראלי אחד שכבר התקין בביתו שניים כאלה. הדגם, VX200, פועל בטכנולוגיית פלזמה וכולל יכולות תלת-ממד, מוצע במחיר שמתחיל ב-339,000 שקל.

דגם TF12, שלא כולל תלת ממד, מגיע במחיר של החל מ-229,000 שקל. קהל שמחפש מסך קטן יותר, ימצא את דגם TF12 בגודל 85 אינץ', הנמכר במחיר קצת יותר נמוך, שמתחיל מ-149,000 שקל.

פנסוניק
 פנסוניק

סמסונג D8000

גודל: 64 אינץ'. טכנולוגיה: פלזמה. תלת-ממד: כן. מחיר: 19,900 שקל

בחברות הקוריאניות LG וסמסונג מתמקדים במסכים באזור ה-60 אינץ'. בסמסונג, למשל, מציעים מסך פלזמה בגודל 64 אינץ', דגם D8000 בעלות של 19,900 שקל. מדובר בדגם ששייך לקטגוריית הסמארט TV, המציעה הורדת אפליקציות, גלישה באינטרנט ושליטה עם הסמארטפון במסך. המחיר, יחסית לגודל, לא גבוה.

סמסונג
 סמסונג

LG דגם PZ550

גודל: 60 אינץ'. טכנולוגיה: פלזמה. תלת-ממד: כן. מחיר: 12,900 שקל.

נכון לעכשיו מציעה LG בארץ רק מסך פלזמה בגודל של 60 אינץ', אבל כבר בחודש אפריל, החברה אמורה להגדיל את הקטלוג שלה עם טלוויזיות בגודל 65 ו-84 אינץ' בטכנולוגיית LED. המסך שכרגע החברה מוכרת הוא מדגם PZ550 ועלותו עומדת על 12,900 שקל. מה מקבלים תמורת הסכום המאוד לא גבוה הזה? מסגרת בעובי של 2.5 ס"מ, צפייה בשידורי תלת-ממד והמרה של שידורי טלוויזיה רגילים לתלת-ממד.

LG
 LG

שארפ, LE632

גודל: 80 אינץ'. טכנולוגיה: LED. תלת-ממד: לא מחיר: 39,900 שקל

לאחרונה נכנסה לשוק המסכים הגדולים בארץ חברת שארפ, ששמרה כאן על שקט תקשורתי ב-2011. החברה השיקה מסכים בגדלים 60, 70 ו-80 אינץ', אשר מחירם נע מ-13,900 שקל עד 39,900 שקל. המסכים פועלים בטכנולוגיית LED, אשר לטענת היבואן - ראלקו מוצרי צריכה, מאפשרים צפייה ממרחק של 2.5 מטרים.

סדרת המסכים מצוידת בטכנולוגיית Aquos Quattron, המבוססת על פטנט 4 הצבעים, המציע בנוסף לצבעי היסוד (אדום, ירוק וכחול) את הצבע הצהוב. הוספת הצהוב מרחיבה את טווח הצבע והצבעים עשירים יותר.

שארפ
 שארפ

גידול ברכישות של המסכים הגדולים

בכמה גדלו המכירות של מסכים גדולים? תלוי את מי שואלים. ב-LG מדווחים על גידול עצום: "במחצית השנייה של 2011 קיים גידול של 45% ברכישת מסכי טלוויזיה בגודל של מעל 50 אינץ', זאת לעומת הנתונים במחצית הראשונה של אותה שנה", אומר ארמן גורלי, מנהל מותג LG בקבוצת ח.י.

בחברת אס ג'י (יבואנית מסכי JVC, תומסון ו-Skyworth), מדווחים על גידול יפה, אך מעט קטן יותר. לדבריהם, יש עלייה של 25% במכירה של מסכים מעל 50 אינץ' (בעיקר 55 אינץ') בשלושת החודשים האחרונים.

ברשתות החשמל בסט ביי וביג בוקס מציגים תמונה קצת שונה: "שיעור הקונים מסכי 50 אינץ' ומעלה בשנת 2011 עמד על כ-3%", אומר מיקי דינר, מנכ"ל הרשת.

ככל הנראה, הסיבה שבגללה אחוז הקונים מסכי ענק ברשתות האלו נמוך, היא שקונים שמחפשים טלוויזיות מהסוג הזה, פונים בעיקר לחנויות המתמחות בכך.

לדברי דור קויבסקי, בעלים של חנות Future המתמחה בפתרונות אודיו ווידאו, "בתחום הפרויקטים המקצועיים הדרישה כיום היא בעיקר למסכים בגודל 60, 65, 85 ו-103 אינץ. בשנת 2011 נרשם אצלנו גידול של 20% בהיקפי המכירות של המסכים בגדלים הללו והם מהווים כבר כ-30% מהיקפי המכירות.

"אם בעבר נהגנו להתקין בחדרי שינה מסכים בגודל ממוצע של 37 אינץ', היום אנחנו מתקינים לפחות 46 אינץ'. גם בחדרי הצפייה רוב המסכים המותקנים הינם 60 אינץ ומעלה, לעומת סטנדרט של 50 אינץ' בשנים עברו".