ישראל ביתנו תוותר על קריטריון כושר השתכרות בדיור בר-השגה

זאת, בתמורה לסיוע בשכר דירה לקשישים ■ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מנהל מגעים עם ש"ס וישראל ביתנו ■ אם תתקבל הפשרה, ייכנסו עשרות אלפי חרדים שאינם עובדים לקריטריונים

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מנהל בימים האחרונים מגעים עם ש"ס וישראל ביתנו למציאת פשרה בנושא הקריטריונים לדיור בר השגה. עיקר הדיון נסב סביב הניסיון לשכנע את סטס מיסז'ניקוב ואת אביגדור ליברמן להסיר את דרישתם להכללת מיצוי כושר השתכרות כתנאי סף או כתנאי תעדוף בקריטריונים.

נתניהו עצמו נמנע מלהשיב ל"גלובס" על השאלה מהו הפרופיל הדמוגרפי והתעסוקתי של אוכלוסייה הראויה לדעתו להקלות בדיור. במסגרת המגעים הציע שר השיכון אריאל אטיאס להגדיל את חלק הדיור להשכרה והדיור הציבורי במסגרת הפרויקטים המוזלים, ולמצוא מקורות מימון לטובת הגדלת ההשתתפות בשכר דירה דרך הזכאות לדיור במסלול משרד הקליטה.

שיכון דור ההורים

לישראל ביתנו הובטח בעבר פרויקט של בניית הוסטלים בהיקף של 4,000 יח"ד, שבו רואים פתרון לשיכון דור ההורים המבוגרים שעלו מברית המועצות. ועדת טרכטנברג המליצה על השתתפות המדינה ב-110 אלף שקל במימון יחידת דיור כזו, וכן המליצה על בנייה מיידית של 400 יחידות דיור והגדלת המכסה ל-1,000 יחידות דיור, במימון של 44 מיליון שקל, ובחינת הרחבתו ל-110 מיליון שקל. במגעים האחרונים מדובר גם על ניסיון לקבל מימון לפשרה ממשרד האוצר.

יש לציין שליברמן, בד בבד עם תביעתו להכללת מיצוי כושר השתכרות כתנאי לסיוע, הודיע כי לא יגרום למשבר קואליציוני סביב ענין זה.

"הדיונים טרם מוצו"

תגובת משרד רה"מ: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מקיים בימים אלו ובידיעת ראש הממשלה דיונים למציאת פתרונות נוספים לבעיית הדיור, וזאת כחלק מפעילות כוללת ונרחבת שהוא מוביל בסוגיה. הדיונים בנושא טרם מוצו".

גורם בכיר במשרד ראש הממשלה אישר כי כיוון הפשרה יהיה סיוע לאוכלוסיות מוחלשות, וכי נתניהו לא מתכוון לערוך דיון בממשלה בנושא הקריטריונים לאור העובדה שהם אושרו במועצת מקרקעי ישראל ב-30 בינואר. גורם במשרד האוצר אומר כי על השר יובל שטייניץ מופעלים לחצים לצרף במהירות את חתימתו על החלטת המועצה, בצד חתימת אטיאס, ובכך לתת תוקף להחלטת המועצה.

בלשכת מיסז'ניקוב ביקשו שלא להגיב. ממשרד הבינוי והשיכון לא נמסרה תגובה.