מדג'ניקס זינקה 28% ביומיים בעקבות הצהרות של המנכ"ל

המנכ"ל אמר באתר האינטרנט של ה"וול סטריט ג'ורנל": "צפויים אירועים חשובים לחברה ב-2012. אנחנו בשיחות עם חברות גדולות" ■ מדג'ניקס פיתחה שיטה לייצור תרופות ביולוגיות בתוך העור של המטופל

מניית חברת מדג'ניקס, שפיתחה שיטה לייצור תרופות ביולוגיות בתוך העור של המטופל, עלתה מאז יום שני השבוע ב-28% בבורסת ה-AMEX. הסיבה לעלייה היא כנראה דבריו של המנכ"ל באתר האינטרנט של ה"וול סטריט ג'ורנל": "צפויים אירועים חשובים לחברה ב-2012. אנחנו בשיחות עם חברות גדולות". ייתכן שהכוונה היא לאירועים שעליהם כבר דיווחה החברה, כמו כניסה לניסוי שלב IIB למוצר לאנמיה עוד השנה.

מדג'ניקס רשמה עליות של כמעט 40% בשבוע האחרון, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של 44 מיליון דולר. בתחילת השבוע פרסם האנליסט ריי דריקס חוות דעת על מדג'ניקס, לפיה החברה היא "בעלת הטכנולוגיה הכי פורצת דרך בתחום החלבונים ב-20 השנה האחרונות".

השיטה של מדג'ניקס מעבדת בהנדסה גנטית פיסת עור שנלקחה מהמטופל, כך שתפריש רמה גבוהה של חלבון רצוי, שחסר אצל המטופל. דריקס מדגיש כי גישה כזו מחליפה זריקות של אותו החלבון, וחוסכת תופעות לוואי משום שרמות התרופה בדם הן אחידות ולא תנודתיות. המוצר נבדק עד כה על 20 חולים בלבד, אך בכולם המערכת עובדת ומפרישה את התרופה החלבונית.

עוד מציין דריקס כי החברה עומדת להיכנס לניסויים קליניים במוצר לתחום הצהבת C כבר בשנה הנוכחית. תחום זה הפך לחם בשוק ההון האמריקני כיום, לאחר ששתי חברות בתחום נרכשו במעל 13 מיליארד דולר בחודש אחד.

ביחס לפרוטליקס ופרולור

דריקס אינו אנליסט קלאסי. הוא מדווח בדרך כלל רק על חברות שמהן הוא מתלהב, ומעריך את השווי בעיקר על ידי השוואתן לחברות אחרות בתחומים דומים. את מדג'ניקס הוא בוחר להשוות דווקא לשתי חברות ישראליות, אף שמחקריו אינם פונים דווקא לקהל הישראלי. החברות הן פרוטליקס, שמייצרת חלבונים בתאי צמח אך אינה פונה לאותם התחומים כמו מדג'ניקס, ופרולור, שמאפשרת לטפל בחולים בתרופות החלבוניות הקיימות אך להזריקן לעיתים רחוקות יותר. פרולור עשויה להתחרות על אינדיקציות דומות לאלה של מדג'ניקס. פרוטליקס נסחרת לפי שווי שוק של 520 מיליון דולר ופרולור לפי 300 מיליון דולר.

דריקס מוסיף כי חברת זימוג'נטיקס האמריקנית שהאריכה חיים של מוצר להפטיטיס C, נרכשה על בסיס זה ב-545 מיליון דולר.