יחימוביץ': "'איפה הכסף?' זו לא אידיאולוגיה של מפלגה"

יחימוביץ' נשאה היום דברים בכנס בירושלים, ואמרה כי "המפלגה החדשה שכל האידיאולוגיה שלה היא 'איפה הכסף?' - זו אידיאולוגיה של מפלגה? לא צריך לדבר על התשתית הערכית שלנו?"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הביעה היום (ד') ביקורת על כוונותיו הפוליטיות של יאיר לפיד לאחר שהעביר דף מסרים לתומכיו, כשאמרה כי "'איפה הכסף?' זו לא אידיאולוגיה של מפלגה". בדף המסרים שהעביר לפיד לתומכיו בפייסבוק, ציין כי "שלי רדיקלית ושמאלנית מדי, ומפלגת העבודה מסואבת ומיושנת".

"אפשר לקחת את המחאה רק למחאה צרכנית", אמרה יחימוביץ'. "אבל אי אפשר שכל התרגום של המחאה יהיה רק צרכני, שרק כי אני רוצה את המוצר שלי בשקל פחות, אלפי עובדים יפוטרו. למשל אם אני לוקחת את המפלגה החדשה שכל האידיאולוגיה שלה היא 'איפה הכסף?'. זו אידיאולוגיה של מפלגה? לא צריך לדבר על התשתית הערכית שלנו? הנה אנחנו שוב נכנסים לאותו לופ, לאותו דארוויניזם כלכלי".

את הדברים אמרה יחימוביץ' בכנס של מכון הרטמן בירושלים, שהתקיים תחת הכותרת "נוטעים צדק חברתי. עוקרים פערים". יחימוביץ' התייחסה גם לשביתה בעניין עובדי הקבלן, וציינה כי "בעיניי השביתה הזאת היא האקט הנעלה ביותר של הסולידריות. עובדים בני מעמד הביניים שנהנים מביטחון מסוים, מזכויות סוציאליות, שובתים לא בשביל עצמם, לא כדי לעמוד על זכויותיהם שלהם אלא למען עובדים אחרים שהם עלה נידף, שאין להם זכות לומר אנחנו, אלא הם רק אני לנפשי".

"אנחנו נמצאים בתקופה שבה במדינת ישראל יש מיליון עובדים. אין איש שיסתור אותי כי אף אחד לא יביא לי נתון חלופי. בבסיס השיטה יש עיוורון. אני לא מעסיק עובדים אני קונה שירותים. העובדת שמנקה את השירותים במשרד היא לא קיימת. אני לא יודע מתי נולד לה ילד, אני לא יודע מתי מתה. היא לא אדם, היא חלק מחבילת עבודה. אם תהיה חולה, תבוא אחרת".

היא הוסיפה כי "במשך כמה עשורים חידדנו את התשתית הערכית שלנו רק על בסיס ימין ומשאל מדיני. התכוונו תמיד לסוגיות של מלחמה ושלום, סוגיית הגבולות, ומרוב זה שכחנו שבתוך הגבולות יש מדינה. יש ויכוח על גבולות ההפרטה. זה ויכוח לגיטימי. אבל בגלל אובססיית הפרטה הדבר הזה נעשה בלי ויכוח. לא דנים עליו בכלל. הקבלן הפרטי - התמריץ שלו הוא להגדיל את הרווחים שלו".

שלי יחימוביץ התייחסה בסיום דבריה להחלטה להעלות את שכרם של חברי כנסת: "אמנם משכורתם של חברי כנסת לא נקבעת על ידם, הרי שברור לחלוטין שלאשר הפשרה בהקפאה, שעה שאנחנו נלחמים על זכויות קבלן, זו איוולת נוראית. הלוביסטים הם נציגים של קומץ בעלי הון. לעובדי הקבלן אין לוביסטים. הלוביסטים שלהם הם חברי כנסת. חברי הכנסת לא יכולים להעלות את עצמם את השכר בעת המאבק למען עובדי הקבלן".