צריך להעלות את שכר הח"כים

אם רוצים בהנהלת המדינה מנכ"לים מוכשרים והייטקיסטים יצירתיים, זה צריך להשתלם להם

את חברי הכנסת שלנו אנחנו רוצים סגפנים. אז מה אם אנחנו, בעצמנו, תמיד רוצים להרוויח יותר? הם אמורים לשמש דוגמה ומופת לצניעות והסתפקות במועט. שיאכלו קש מצידנו.

כמה התרגזנו כשעלתה הידיעה שחברי הכנסת יזכו לתוספת שכר בסך 1,191 שקל בחודש. עוד הגדילו והחליטו בוועדת הכנסת, שהתוספת תינתן רטרואקטיבית מתחילת שנת 2011. שכרם של חברי הכנסת שעמד עד כה על כ-36 אלף שקל, יעמוד מעתה על יותר מ-37 אלף שקל.

אנחנו, ששומעים סביב רק על צמצומים בכוח אדם וקיצוצי משכורות, שהעלאות המיסים בחשמל, במים ובכל מוצר יסוד, מכווצים את משכורתנו שוב ושוב - מאסנו. חלקנו אפילו יצאו לרחובות בקיץ האחרון מסיבות אלה ממש. עד כדי כך זה מרגיז אותנו.

מצד שני, בשיחות הסלון וקשקושי הפייסבוק אנחנו מרבים להשתפך כמה הולך ופוחת דור מנהיגינו, כמה נמוך הגיעו הפוליטיקאים המקללים, המגדפים, שופכי המים, המאיימים - ממש כאחרוני התגרנים בשוק.

כמה התנשאות, ללא קשר למשנה האידיאולוגית, אנחנו שופכים על ראש המעזים להיכנס לביצה הטובענית. כמה רפש מקבל יאיר לפיד על כל פסיק מיותר שהוא מעלה בפייסבוק, על כל שקל שהוא מקבל על עבודתו הלגיטימית בטורו השבועי.

כמה רפש אנחנו שופכים על שלי יחימוביץ', שמנסה להשתלב במערכת הפוליטית הבוצית. כל אמירה, בכל ראיון, כל סיבוב שהיא עושה במפלגת העבודה המיושנת. אלה רק שתי דוגמאות לחוסר האמון וחוסר הפירגון שאנו מדביקים לכל דבר המדיף ניחוח פוליטי. אנחנו נקרע כל אחד שהערצנו עד היום, רק בגלל שהחליט לנסות להגיע לבית הנבחרים.

רצוי שנהיה ישרים עם עצמנו: אנחנו רוצים שירוויחו יותר, זה כדאי לנו. אנחנו רוצים שאנשים טובים יגיעו לפוליטיקה, שישתלם להם. כדי שמנכ"ל חברת הייטק ירצה להביא מניסיונו הניהולי, כדי שאנשי פיננסים מוכשרים, שגדלים בשוק הפרטי, יעשו את המעבר, כדי שתבוא העילית שבעילית לנהל בשבילנו בהצלחה גדולה יותר את המדינה, כדאי לנו שישתלם להם. כדאי שהעיסוק בפוליטיקה ייכבד את הפועלים בו, כדי שהטובים יתנו כאן את מה שהם נותנים עכשיו בחו"ל או בשוק הפרטי ועבור ביתם בלבד.

רק דבר אחד נבקש בעתיד מנבחרינו המכובדים המעלים את משכורתם - כשהם עושים את זה, שיעשו את זה בגלוי ולא כגנבים בלילה. שיתנו לנו את הכבוד לכבד אותם. אולי פעם נאמין, שהפכתם לעשירים בגלל הקריירה הפוליטית בלבד ולא רק מטובות הנאה נלוות שעלולות לפתות אותם, כפי שרמז יו"ר הכנסת ריבלין בהסבריו להעלאה של השבוע האחרון.