"הארץ" יושבת? הוועד הגיש הודעה רשמית לתמ"ת

ביום שלישי הקרוב צפויה פגישה בין ועד העובדים בעיתון לבין נציגי ההנהלה, במטרה להגיע להבנות ולמנוע את השביתה

ועד עובדי עיתון "הארץ" הודיע הבוקר (ה') לממונה האזורי על יחסי העבודה במשרד התמ"ת על השבתה של העיתון. על-פי חוק, השביתה יכולה להיכנס לתוקפה בעוד 15 יום, ב-23 בפברואר.

המהלך יכול לכלול טווח של מהלכים - מעיצומים ועד להשבתה כוללת של העיתון, כך שהוא לא ייצא לאור.

ביום שלישי אישרה הנהלת אגודת העיתונאים בתל-אביב סכום של 700 אלף שקל ו"אף יותר אם יידרש", לצורך כיסוי אבדן ימי העבודה של עיתונאי "הארץ" במקרה שהוועד יחליט על השבתת העיתון.

אגודת העיתונאים, באמצעות עו"ד אילן בומבך, קיימה פגישות עם ועד עיתונאי "הארץ", כדי להגיע לסיכומים ולהחלטה לגבי סכסוך העבודה והשבתת העיתון.

במכתבו הבוקר לעו"ד ליליאן פרגמנט, הממונה האזורית על יחסי העבודה, כותב עו"ד בומבך כי ההודעה על השביתה נעשית לאחר שנודע לוועד עיתונאי "הארץ" כי "בפועל נרמסים ברגל גסה סיכומים קודמים עימם, באופן שפוגע ביחסי העבודה, באמון בין הצדדים ובזכויותיהם הבסיסיות המוגנות של העובדים בעיתון".

בפגישה שהתקיימה בינואר בין הוועד לבין ההנהלה, אמר מנכ"ל העיתון, רמי גז, כי ההנהלה נמצאת בשלבי הכנה של רשימת קיצוצים לגל הבא, שיחול גם על "יצרני התוכן", כדבריו.

ביום שלישי הקרוב צפויה פגישה בין ועד עיתון "הארץ" לבין נציגי הנהלת העיתון כדי לנסות להגיע להבנות והסכמות במטרה להימנע מהשביתה. זאת, לאחר שוועד "הארץ" דחה את הפגישה שנקבעה לאתמול (ד').

בנובמבר פורסם ב"גלובס" כי על רקע המשבר הכללי בענף, הנובע בין היתר מההאטה בשוק הפרסום, מוסף הספורט של "הארץ" ייסגר, וחלק מעובדי המוסף יפוטרו. מהלך זה יצא לפועל בתחילת השבוע.

עוד פורסם ב"גלובס" כי המוסף הפוליטי והשבועי יאוחדו למוסף אחד - מה שאמור להביא לפיטורים. מהלך זה טרם בוצע.