ועד עיתונאי "הארץ" מחזק את עובדי ynet: "אל תיכנעו לטרור"

לאחר שב-ynet הוחלט לפטר 3 עיתונאים, פרסם ועד עיתונאי "הארץ" הודעת תמיכה בעובדי ynet: "מנהלי האתר מנסים להלך אימים על העובדים"

בדרך-כלל קשה למצוא סולידריות בין מתחרים בתחום התקשורת, אך נראה כי דווקא רגעים קשים מביאים לגילוי אהדה ותמיכה.

הנהלת ynet החליטה לפטר 3 עיתונאים בטענה לקיצוצים נקודתיים. אותם עיתונאים גם לקחו חלק במהלך של החתמת עובדים על הצטרפות להסתדרות דרך איגוד עיתונאים חדש ומהלך של הקמת ועד עובדים - והיום הם מקבלים תמיכה מכיוון מעט מפתיע.

היום (ה') בשעות הצהריים פרסם ועד עיתונאי "הארץ" באתר האינטרנט שהוא מתחזק בשנים האחרונות פוסט בו הוא מביע תמיכה ומחזק את ידי עובדי ynet: "אנו, ועד עיתונאי 'הארץ' והעיתונאים המאוגדים בוועד, רואים זאת כצעד כוחני ובלתי ראוי של הנהלת האתר. צעד זה גם אינו חוקי: אסור לפטר עובד בגלל פעילותו בארגון עובדים", מציינים בוועד עיתונאי "הארץ", ומזכירים כי רק לאחרונה ביטל בית הדין את פיטוריו של יו"ר ועד הפעולה של עובדי הוט, יוני מנדל, בעקבות ניסיון לגבש ועד עובדים בחברת הכבלים.

עוד הוסיפו בוועד עיתונאי "הארץ" כי "מנהלי האתר (ynet, ר' ג') מנסים להלך אימים על העובדים: מי שרוצה להתאגד - יפוטר. אסור לעיתונאי ynet להסכים למשוואה הזאת. המסקנה צריכה להיות הפוכה בדיוק: יש רק דרך אחת להילחם בפיטורים בלתי מוצדקים ובהתנכלות לעובדים - התאגדות.

"אנחנו קוראים לעובדי ynet לא לעמוד מנגד, להתייצב לצד חבריהם המפוטרים ולהקים ועד עובדים - עכשיו, באופן מיידי. רק ביחד, כתף אל כתף, תוכלו לייצג את עצמכם מול הנהלה כוחנית שמנסה להשליט טרור בקרב אנשים בוגרים ועצמאיים, ולקחת דווקא מעיתונאים את כלי העבודה הבסיסי שלהם - זכותם לבטא את עצמם, לעמוד על שלהם, להגן על האינטרסים שלהם כבני אדם עובדים".

את פוסט התמיכה סיכמו בוועד וכתבו: "אל תיכנעו לטרור, ואין סיבה לפחד: שום כלי תקשורת לא יפטר עשרות מעובדיו. לכלל העיתונאים בקבוצת 'ידיעות אחרונות', כולל העיתון והמגזינים, אנו קוראים להתאגד ולתמוך בעיתונאי ynet. אנו מאחלים הצלחה לעובדי ynet ומציעים את תמיכתנו ועזרתנו".