"רמת המחירים הנוכחית טובה למשקיעים ארוכי טווח"

כך מציינים בסקירתם השבועית כלכלני בנק לאומי ■ חוזרים על המלצתם להחזיק בסקטור האנרגיה והפרמצבטיקה מעל למשקל השוק

בבנק לאומי צופים כי "ההתרחשויות באירופה ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים, והתנודתיות הגבוהה שלוותה את המסחר בשנת 2011 תימשך", וכי "התמחור הנוכחי משקף נאמנה את האתגרים הרבים העומדים בפני החברות בשוק המקומי ובראשן התמודדות עם ההידוק הרגולטורי, קושי במימון הפעילות ומודעות הצרכן הישראלי לכוחו. למרות האמור, רמת המחירים הנוכחית נראית אטרקטיבית למשקיעים ארוכי טווח שאינם חוששים מתנודתיות, שכן רמת המכפילים נמוכה ביחס לעבר".

בבנק חוזרים על המלצתם - "במבט ענפי, מומלץ להחזיק בסקטור האנרגיה והפרמצבטיקה מעל למשקל השוק".

בשוק האג"ח, מעריכים בלאומי כי "האפיק הממשלתי יושפע בשנה הקרובה מיכולת גוש האירו להתמודד עם משבר החובות ומן ההתפתחויות באפיק הקונצרני הנוגעות ליכולת החברות בשוק המקומי למחזר חוב ולגייס אשראי. במישור האינפלציוני, נראה כי האינפלציה צפויה גם השנה להיות בתחום יעד יציבות המחירים כפי שמשתקף גם מציפיות השוק. לאור האמור אנו ממשיכים להחזיק בתמהיל מאוזן בין האפיק השקלי לזה הצמוד".

בשוק המט"ח מציינים בלאומי כי "בטווח הקרוב צפוי השקל להמשיך ולהיסחר בהשפעת האירועים המרכזיים בכלכלה הגלובאלית. בין האירועים שצפויים להשפיע ניתן למנות את המו"מ המתנהל מול ממשלת יוון ונתוני המאקרו בארה"ב".