וורן באפט: "אג"חים צריכות לבוא עם תווית אזהרה"

החזקותיו של ביל גרוס באג"ח עלו באופן משמעותי לשיא של 19 חודשים ■ לעומתו, וורן באפט נגד אג"חים וסבור שיש להתרחק: "כלי השקעה שהרס את כוח הקנייה של המשקיעים במדינות רבות"

האם האג"ח עדיין אטרקטיביות? על פי המשקיע הנודע ומנכ"ל פימקו- קרן האג"ח הגדולה בעולם, ביל גרוס, כדאי להגדיל החזקות באג"ח שכן ביל גרוס הגדיל את החזקותיו באג"חים באופן משמעותי והביא את החזקותיו לשיא שלא נרשם מאז יולי 2010. לעומת גרוס, וורן באפט דווקא סבור כי אג"ח הן טריטוריה מסוכנת.

ביל גרוס הגדיל החזקותיו באג"ח אמריקניות ב-38% עד כה, בינואר נרשמה עלייה של 8%בהחזקות של פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, לעומת החזקה של 30% בחודש דצמבר - כך עולה מדוח שפרסמה אתמול החברה באתר האינטרנט שלה.

יו"ר חברת Berkshire Hathaway Inc המיליארדר וורן באפט חושב אחרת, וסבור כי דווקא יש להתרחק מהאג"ח, וורן באפאט מצטרף למחנה המתרחק מהאג"ח, שם נמצא גם מנכ"ל "בלקרוק" לורנס פינק שסבור כי ההחזקה במניות צריכה להיות 100%. "אג"ח - בין ניירות הערך המסוכנים ביותר", כתב באפט במכתבו לבעלי המניות. "האג"ח הן כלי השקעה שהרס את כוח הקנייה של המשקיעים במדינות רבות גם כאשר המשקיעים המשיכו לקבל החזרים של הריבית והקרן", אמר.

"אג"חים צריכות לבוא עם תווית אזהרה", המשיך באפט. "אנו מחזיקים באג"ח ארה"ב - ההשקעה היחידה שעדיין משתלמת לאור הנסיבות הכלכליות הקאוטיות", הוסיף.

על פי גרוס, יש עדיפות כרגע לאג"ח של 5-7 שנים בשל מדיניות הפדרל ריזרב להותיר את הריבית ברמה אפסית. "הפד לא באמת חושש מאינפלציה, מה שהופך את האג"ח הארוכות טווח של 10-30 שנה ללא אטרקטיביות", אמר.