כבוד להתנגדות

תנודתיות ה-S&P500 צפויה להימשך כאשר ההתנגדות שוכנת ב-1,352. אך גם ירידה ל-1,300 לא תשבור את מגמת העליה

בעוד הבורסה בתל אביב שובתת, בניו יורק עלתה מידת העצבנות. ממהרים לקשור את זה ליוון אבל אני חושב שזה לא העניין. העניין הוא חודש פברואר שיש לו מוניטין דובי והעניין הוא העליות החדות בינואר שגורמות לתחושת הצורך בהפוגה. זה בדיוק כמו בחיים, כאשר קורה לכם רצף של אירועים חיוביים אתם מרגישים שמשהו צריך להתקלקל ולמעשה, בתת המודע, גורמים לזה לקרות.

דרך אגב, העובדה שמידת העצבנות עלתה בניו יורק (רואים זאת דרך עליה של מדד הויקס), לא אומרת שאתם צריכים להיות עצבניים. לשם כך ניתן להיעזר בשתי גלולות:

  1. הגנות באמצעות אופציות PUT. עשינו את זה בתיק קניון המניות לפני מספר ימים כאשר סטיות התקן היו בשפל.
  2. לזכור שמגמת העלייה ארוכת הטווח תקפה. לכן, לא צריך להיבהל מכל ירידה ואולי אפשר לנצל ירידות חדות נקודתיות במניות מסוימות (כמו FSLR ביום שישי) בשביל להגדיל פוזיציה כאשר המניה נמצאת במסלול עליה ארוך טווח.

כן כדאי לזכור שהשנה יש לנו רוח גבית הנובעת מהיותה שנת בחירות. יכול להיות שזו תהיה שנה שורית לפני 2013 - 2014 דוביות. לכן, בשביל הסיכוי והאפשרות שהשנים הבאות יהיו קשות יותר, צריך לנסות לסחוט מ-2012 את המקסימום.

הנאסד"ק מושך

ביחס ל-S&P 500 , נראה שהתנודתיות תימשך קצת ותיתן כבוד להתנגדות ב-1,352. גם ירידה ל-1,300 ואפילו קצת מתחת ל-1,300 לא תשבור את מגמת העליה. מהלך מעל 1,357 יאשר המשך עליה בטווח הזמן המיידי אבל לאור שיווי המשקל שנוצר בשוק ומצב האינדיקטורים הטכניים, מהלך כזה בטווח הקצר יחשב הפתעה טכנית. לעובדים ברזולוציה גבוהה, מהלך מעל 1,347 ביום שני יחשב סימן שורי משמעותי, אם יחזיק מעמד כמובן.

מדד הנאסד"ק כבר פרץ כלפי מעלה את שיאו מ-2011 ונתן בכך איתות חיובי לבאות. אזור השיא, איפה שהוא סביב 2,865, אמור לשמש עכשיו רמת תמיכה. יכול להיות שיהיה כאן משחק קטן עם ירידה עד 2,740. ננסה להתמודד בהצלחה אם יקרה.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.